Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 18. januar 2014

TGA...

vet du hva det er?



Jeg har aldri hørt om den diagnosen, men nå har jeg det.

Det er akutt forvirring og tap av korttidshukommelsen. Du kan lese mer om det HER

Jeg opplevde at noen i min krets fikk dette i går og det var en skikkelig ekkel og merkelig opplevelse. Jeg trodde vedkommende hadde fått et lite drypp, hjerneblødning eller noe sånt.

Heldigvis er tilstanden ufarlig og hukommelsen kommer tilbake og den som blir berørt kan fortsette livet som vanlig.


Sendt fra min iPhone...

9 kommentarer:

  1. Uff. I linken ser det ufarleg ut, men alle og einkvar vil få seg ein støkk om ein er vitne til eit slikt anfall.

    SvarSlett
  2. Uff, så skummelt... med tap av korttidshukommelsen.
    Godt det ikke vedvarer....fikk meg til å tenke på alzheimer/demens....

    En dame i min manns vennekrets har fått diagnosen demens, forferdelig sykdom....og hun er allerede ikke til å kjenne igjen, såvid passert 60....godt man ikke vet hva som venter enn i livet !

    Carpe diem, grip dagen, god helg :)

    SvarSlett
  3. Så ekkelt å oppleve slikt. Men som du sier, det går over, og gir vel heller ingen men?
    Her nytes lørdagen til fulle. Håper du også har fri, og koser deg. God helg. Klem

    SvarSlett
  4. Den diagnosen har jeg ikke hørt om før. Det må være ekkelt å oppleve, men heldigvis, om jeg forstår det rett, ufarlig og liten fare for gjentagelse...
    Ønsker deg ei fin helg! :-)

    SvarSlett
  5. Huff. Ønsker god og snarlig bedring da...

    håper du har en fin lørdag uansett! :)

    SvarSlett
  6. TGA hadde jeg faktisk ikke hørt om før. Takk for info.
    Og god helg fortsatt ;)

    SvarSlett
  7. Aldri hørt om.... men betryggende at det går over.... Får håpe man slipper å oppleve det allikevel...

    SvarSlett
  8. Jeg hadde heller ikke hørt om det, men godt det var forbigående!

    Takk for hyggelig kommentar hos meg! Ja baby Mariusdressen ble veldig fin, og jeg håper lille Lykke får brukt den en del i vinter!

    Ønsker deg en fortsatt fin januar, og en god søndag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  9. Man lærer så lenge man lever..
    Og nå har jeg lært noe nytt. Har ikke hørt om denne diagnosen før, og det må være veldig skremmende å oppleve dette. Heldigvis retter det på seg.

    SvarSlett