Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 13. desember 2013

Ny stekeovn....

vi det hjelpe mot dette mon tro?




Jeg har baket peppernøtter og disse ser jo fine ut eller hva?



Men snur man dem, er de nesten brent....

Ovnen steker ujevnt på overvarmen også. Bakverket blir godt stekt til venstre i ovnen og helt lyst til høyre. Det samme skjer både med og uten varmluft...

Ovnen er nå over 10 år gammel og da den var ny klagde jeg til produsenten. Da fikk jeg tilbud om å ringe til noen damer som drev med bakekurs og bakeveiledning for dem....ha,ha,ha.

Jeg har jo blitt vant med denne frustrasjonen, men nå vurderer jeg seriøst ny ovn...

Har du en god å anbefale?


Sendt fra min iPhone...

8 kommentarer:

  1. Jeg vil annbefale Siemens med Pyrolytisk selvrengjøring og intrigert steiketermometer, den har jeg og jeg er kjempefornøyd.Jeg baker mye og jeg er veldig fornøyd med ovnen.
    Bare det og trykke på en bryter så renser ovnen seg selv og jeg slippe å rengjøre ovnen den gjør jobben selv, er det helt genuint.:))

    SvarSlett
  2. Jeg har akkurat samme ovn som SOL. Er kjempefornøyd

    SvarSlett
  3. Hæææ....dette høres jo helt fantastisk ut !
    En OVN som RENSER seg selv !

    Dette er det beste tipset jeg har lest innom kommentarfelt på lenge, tusen takk til SOL som opplyste oss uvitende om dette merket.

    DEN skal jeg kjøpe en dag !













    SvarSlett
  4. PS, fru Tunheim, skulle du se den på din "ovn-jakt" fint om du kunne sett hva prisen er....for jeg må vel begynne å spare, tenker jeg !

    SvarSlett
    Svar
    1. Tror ikke du trenger spare SÅ lenge, Helen. De starter på 7000 og oppover. Vi går nok ikke for den billigste modellen. Jeg har hatt pyrolyse rensemetode på mine ovner i 15 år. Det er helt fantastisk. Stekebrettene settes inn i ovnen, skru på pyrolysefunksjonen og alt fett og skitt i ovnen blir kremert. Når du åpner igjen etterpå er det bare fin aske igjen som jeg bare tørker/støvsuger ut.

      Slett
    2. Fantastiske nyheter !
      Skjønner hvor lite jeg interesserer meg for kjøkken greier...som aldri har hørt om denne fantastiske oppfinnelsen !

      Takk kjære deg for info :)

      Slett
  5. Den arrogante selgeren hadde jeg blitt kraftig provosert av.

    Jeg har en Miele stekeovn. Den steker jevnt. Den er innebygget slik at jeg står og tar stekebretta ut og inn. Supersmart løsning.

    God lørdag fru T.

    SvarSlett
    Svar
    1. Min ovn er også integrert i den høyden og akkurat det er helt supert.

      Slett