Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 7. desember 2013

Krydderkaken min....


har jeg blogget om før, men gjør det gjerne igjen....





Har du ikke prøvd den enda? Da har du gått glipp av
en stor julesmaksopplevelse og det er bare å skru på
stekeovnen og sette igang. Denne er helt nydelig og et
MÅ HA i julen hos oss.

Som dere ser har vi allerede prøvesmakt, men det gjør
ikke noe. Den holder seg lenge og blir bedre og bedre
frem mot jul.

Den er også fin å bake for å gis bort, gjerne med en fin
sløyfe knyttet på....


Oppskriften finner du HER


- Posted using BlogPress from my iPad

10 kommentarer:

  1. Krydderkake og fruktkake er mine myke kakefavoritter. Har en oppskrift fra en nedelansk venninne på krydderkake, nå lagrer jeg din også;)
    God adventshelg;)
    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  2. Denne må jeg prøve å bake,
    Klikket på link oppskrift, der står det 2,5 dl sur fløte(rømme)
    Hva er det du bruker da er det lettrømme eller seterrømme eller fløte som har stått og blitt sur?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hvor stor form bruker?du er ikke så erfaren i baking

      Slett
    2. I denne brukte jeg seterrømme og formen min er 22 cm. Jeg stekte den 1time og 5 min. Stikk en strikkepinne nedi for å sjekke om den er gjennomstekt før du tar den ut. Ovnene er så forskjellige.

      Slett
  3. Får jo julestemning av å lese dette...nammmm mmmmm..

    Og her i huset står årets første ribbe i ovnen, lukter så godt....skulle bare kom hjem til Norge, jeg...så kom julestemningen...ho ho ho

    PS, vært på postkontoret idag, på øya her, er nok ikke hos deg før tirsdag, håper jeg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Gleder meg allerede, Helen. Mannen får trekke vinneren av musefamilien og det var stor suksess å ikke si noe om treet. Det blei støpt i kjelleren, måtte bare finne det ut selv først. Ribbe høres jo bare nydelig ut. Det er jul for meg.

      Slett
  4. Oppskrifta di har eg brukt siste to julene. Veldig god og holdbar lenge.
    Takk igjen. Eg må lage den mandag !
    Fin helg :)

    SvarSlett
  5. Takk for oppskriften. Prøver den nok til jul :-) Begynner å få julestemning for jeg holder på å planlegge reise over neste helg. Blir bare noen dager, men det er stas nå før jul!

    SvarSlett
  6. Da er den bakt her. Tar den med på koravslutning i morgen. Blir den suksess, lager jeg en til her hjemme.
    Tusen takk.
    PS: Brukte aprikos, rosiner og tranebær fordi jeg hadde akkurat det i huset. Håper det blir like greit.

    SvarSlett
  7. Takk for oppskrift! Denne skal prøves! :-)

    SvarSlett