Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 11. desember 2013

Julechutney.....


Fra magasinet Mat & Vin....





Denne skal være god til både kjøtt og fisk. Jeg har laget til
oss selv og litt til å gi bort....

200 g tørket fiken
200 g tørket aprikos
200 g dadler uten sten
200 g svisker
1 finhakket løk
1 finhakket eple
skall av en appelsin
4 dl eplesidereddik
350 g brunt sukker
1/2 ts malt nellik
1 ts salt
3 kanelstenger
3 stjerneanis


Kjør den tørkede frukten til en grov masse i kjøkkenmaskin.
Ha alle ingrediensene i en gryte og kok en time på svak varme.
Rør av og til. Når chutneyen er ferdig tas anis og kanel-
stenger ut.


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Takk for oppskriften. Jeg har faktisk gatt og tenkt pa a lage litt chutney til jul, sa her var det lille sparked jeg trengte! :-) Her I huset liker mine menn denne type av ting som er litt sterkere I smaken sa kanskje litt chili vil gjore seg I blandingen? Det finnes jo mange kjopevarianter I butikkene her, men det er jo aller best det man lager selv!

    SvarSlett
    Svar
    1. Litt chili tror jeg vil bli bra faktisk...litt mer "krutt", selv om jeg syntes denne blei veldig god som den er. Jeg tror den vil bli super til juleribba. Helt enig, selvgjort er velgjort som oftest!

      Slett
  2. Å så spennenende og godt dette så ut til :)

    Takk for kommetar hos mæ :)
    Ha en fin dag videre.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
  3. Nam - denne kunne jeg tenkt meg å forsøkt ja. Digger velsmakende tilbehør.
    Og grattis med goodybag fra Helen. Superhyggelig!

    SvarSlett
  4. Mmm... Ser kjempe godt ut!
    Du er så flink! =)

    SvarSlett