Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 1. desember 2013

God søndag....


den første i adventstiden.....






Hos oss er det gjenbruk av både konglene jeg plukket for noen
år siden, appelsinskivene jeg tørket, nøttene, kanelstengene og
stjerneanisen......

Jeg er så glad i den naturlige julepynten og den brukes om og om
igjen, men sånn er det vel for de fleste av oss med advents- og
juletradisjoner....

Noe blir man ikke lei av mens andre ting byttes ut fra tid til annen.

Nå er vi kommet hjem fra hytta med bjørketreet på biltaket, ha,ha,ha...

Nå må tørrmørtel kjøpes og blandes. Jeg har gitt den oppgaven til
Mannen siden jeg skal på jobb de neste dagene. Dog kun fire dager
for deretter skal jeg ha min høstferie nesten frem til jul.


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Heia, så fin adventstake du har, naturen liker æ godt :)
    Ha en fortsatt fin advent søndag.

    Lisbeth ;)

    SvarSlett
  2. Helt enig med deg, jeg liker også naturlige materialer best, og siden jeg liker det lit rustikt, passer det utmerket å høste av det naturen byr på her i skogen hos oss.

    Hørtes spenende ut med den tørrmørtelen, men hva skal du bruke den til? Plante treet i ei bøtte med tørrmørtel, eller? I så fall en utmerket idé.

    Ha ei flott førjulstid.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Janna.

      Jeg skal støpe treet fast i en bøtte tørrmørtel sånn at det får et solid fundament/fot. Deretter skal jeg henge på noe "julestæsj" på grenene og sette det fortrinnsvis ute på trappen ved inngangsdøren, tror jeg. Det blir nok litt til mens jeg holder på

      Slett
  3. Det naturlige er det aller beste. Og gjenbruk er jo bra, da.
    Tenk høstferie frem til jul, din heldiggris!!
    Blir spennende å se treet ditt ferdig.
    God vakt de neste dagene......

    SvarSlett
  4. Den naturlige pynten er ofte den fineste. Adventstaken din var naturlig og fin! Det høres veldig spennende ut med treet som skal støpes fast...blir sikkert kjempeflott!

    Ha en ny fin uke, klem fra Jorunn

    SvarSlett
  5. Jeg er sååå spent på hva du skal trylle ut av den bjørka :)

    Ha en herlig adventstid!

    SvarSlett