Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 26. november 2013

Vi lar oss lure.....

og verden vil bedras....






Jeg kom over DENNE ARTIKKELEN som noen av mine Facebookvenner hadde lagt ut.

Den omtaler matindustrien og hvordan vi blir lurt til å
tro at matvarer er sunne når de i virkeligheten ikke er det.

Og at sukker og kokain har lignende reaksjoner i hjernen, ja
det tror jeg i alle fall på. Gi meg en teskje sukker og jeg gyver
desperat løs på hele posen......

- Posted using BlogPress from my iPad

2 kommentarer:

  1. Litt skummel lesning dette her.....

    Må innrømme jeg sjelden ser på betegnelsen på matvarene jeg kjøper i Norge...burde kanskje begynne med det ?

    Men, etter at jeg begynte og bo deler av året i Italia, har jeg dog lært litt av min italienske venninne, hun spiser ALDRI frossen mat, kjøper all fisk fersk hos den lokale fiskebutikken her, samme gjelder kjøtt, og selvsagt bare ferske grønnsaker, gjerne kjøpt direkte hos en bonde rundt her..... men, klart i storbyen Oslo, lar jo ikke dette seg gjøre på samme måte.

    Så jeg har blant annet sluttet og kjøpe frossen fisk, etter dette.

    Og jeg kan fortelle at skinken du kjøper i Italia, DEN SMAKER skinke, i Norge spiser jeg ikke skinke, den smaker aldri noe syns jeg...dessverre...


    SvarSlett
  2. Ja, det er viktig å lære seg å lese på pakken. Eg var glad i varmrøykt makrell heilt til eg såg at den inneheldt røykearoma - kva no det er. Det skulle ikkje ha vore lov!

    SvarSlett