Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 17. november 2013

Spiselige julehilsener.....


Kjekt å få og hyggelig å gi.....




Jeg har laget litt forskjellig som er koselig å gi sammen med
årets julekort.....



Grissini holder seg lenge og er gode bare å dyppe i litt god
olivenolje og kanskje et par marinerte oliven og ostebiter til....



Hjemmelaget rød pesto er alltid en vinner....



og det er hjemmelaget aioli også.



Fiken- og aprikosmarmelade kokt i portvin, rødvin og laubærblad
er julens tilbehør til deilige oster.....




Valnøtter marinert i akasiehonning og stjerneanis er ikke bare
himmelsk til julens oster, men også godt oppi salater. Å legge
valnøtter i lønnesirup er også et supert alternativ......



Og så har jeg planer om å lage ny porsjon mørk sjokolade
med ristede hasselnøtter, men det får bli en annen dag.

Jeg har hatt telefonvakt i dag og fikk ikke noen oppdag. Alt
jeg har laget kunne kjapt avsluttes om jeg måtte ut og fly.

Nå skal kvelden nytes etter en god lammegryte servert av
Mannen og jeg venter på Downton Abbey på TV



Ha en fin søndagskveld


- Posted using BlogPress from my iPad

14 kommentarer:

  1. Du ha rukket å lage så mye godt. Og dette er jo virkelig flotte gaver. Jeg hadde jublet om jeg hadde fått slike , iallefall.
    Da var det godt du slapp å bli ringt etter, så fikk du gjort noe istedet.
    Fortsatt fin søndag.

    SvarSlett
  2. Her så det ut til å være mye godt :)
    Synes også det er hyggelig å få hjemmelagede gaver. Ønsker deg en herlig kveld!

    SvarSlett
  3. Mmmmmm...
    Ja, nå kan de bare glede seg de som får
    slike godsaker fra deg! =)

    SvarSlett
  4. Skal si du er flink til å lage mye godt!!
    Tusen takk for hyggelige ord på bloggen min:)
    Måtte kikke litt gjennom innleggene dine og må bare gratulere deg som nybakt bestemor!!
    Ønsker deg ei fin kveld:)
    Klem Reidunn

    SvarSlett
  5. Hei og god morgen;)
    Så utrolig mye godt du har laget;) Noe av det er kjente smaker og nye er nytt og ser veldig fristende ut.
    I dag har jeg omsider fått lagt deg til bloggrullen min;) slik at jeg ser når du poster nye innlegg;)
    Gratulerer med verdens nydeligste mormorbarn;) Ny tidsepoke?!
    Her er det fridag og jeg skal hente yngstesønnen som kommer fra Malawi på Værnes. Å som jeg gleder meg til å treffe han;) Håpet å ha begge guttene hjemme i dag, men elstemann var bare på en mellomlanding i går.
    Ønsker deg en fin dag;)

    Klem fra Ann-Mari

    SvarSlett
  6. Så herlige gaver og fikk så lyst på sjokolade akkurat nå :)

    Ønsker deg en fin uke

    Klem Monica

    SvarSlett
  7. Så kreativ og produktiv du er nå i høstmørket! Dette ser godt ut. Ha en fin uke.

    SvarSlett
  8. Mange fine ideer gaver her.
    Ha en fin dag :)

    SvarSlett
  9. Så flotte 'julekort'.
    Jeg har ambisjon om lage litt julegodt av valnøtter, sjokolade og marsipan. Det ble veldig populært i fjor.
    Ellen :)

    SvarSlett
  10. WOW, søkkimponert, eg. Dette både hørtes og så så godt ut at jeg får vann i munnen her jeg sitter. Og ikke minst blir jeg inspirert :-)

    Ha en fin frikveld.

    SvarSlett
  11. Så flink og kreativ du har vært! Så inspirerende!

    Ha en flott kveld!

    SvarSlett
  12. Ja takk, til spiselige gaver, heldige de som får fra deg :)

    SvarSlett
  13. Hei.
    Sånne fine spiselige gaver du har laget.
    Glassne med sølvfarvet lokk, hvor har du kjøpt di? (butikk)
    Kunn tenkt å kjøpt meg sånne hvis di fortsatt er i salg, for di var veldig fine.

    SvarSlett
    Svar
    1. De er gamle, men tror de ble kjøpt hos Søstrene Grene....

      Slett