Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 14. oktober 2013

Turaktivitet....

Til vår tur ved sjøen i går hadde jeg planlagt
litt aktivitet for store og små....





Enkelt og greit en liten plastpose med navn og en
bokstav skrevet med sprittusj. På veien frem mot
turmålet samles ting og tang man finner langs veien og
som starter på den bokstaven man har fått tildelt.

Når man så setter seg ned for å nyte turmålet og medbrakt
niste, presenterer alle sin bokstav og posens innhold
etter tur. Det er like spennende hver gang å se hva den
enkelte har oppdaget langs veien og fått plass til i posen....

Som dere ser hadde jeg bokstaven K og det jeg fikk med
i posen var; kløver, kork, en kork, kongle, kvist,en kullbit
og et kvekeblad....

De to guttene på 5 og 8 syntes dette var kjempegøy og mange
ting til å putte i posen sin fant de også.



- Posted using BlogPress from my iPad

9 kommentarer:

  1. Kanll turide !

    Den skal jeg huske på, neste gang jeg skal på tur med tantebarna mine :)

    SvarSlett
  2. Så morsomt. Nå blir det nye utfordringer på tur. Takk for tipsene dine, de settes pris på.

    SvarSlett
  3. For et fint tips når man har unger med på tur, det gjør jo turen spennende!! :-)

    SvarSlett
  4. Så lurt :o) Dette tar jeg med meg til neste tur med ungene :o)

    SvarSlett
  5. Det var jo en kjempelur ide.. En super måte å få gitt ungene turglede.. eller voksne også, for den slags skyld..

    SvarSlett
  6. Takk for tips! Enkelt, men genial:)

    SvarSlett
  7. For en god tur ide´! Skal jeg notere meg bak øret. Moro for voksne også det.

    SvarSlett
  8. Så smart! Kjekk ide for å gjøre turen enda mere spennende :) Takk for tipset :)

    SvarSlett