Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 9. oktober 2013

Mine sist leste bøker....

Adam Hiorths veg

En fengende, kjekk og til tider morsom roman skrevet på
nynorsk og som er enkelt å lese for meg, siden min dialekt
er mest nynorsk.....






Den kjente miljøverneren Jon Utskott legger ut på sin årlige
sykkeltur frå øst til vest, og tar svært motvillig med seg den
unge dokumentarfilmskaperen Adam Hiorth.


Nathalie





På nettet hat jeg klippet dette om boken;

Nathalie og François har funnet den store kjærligheten i hverandre. Når François plutselig dør er Nathalie overbevist om at hun aldri kommer til å se på en mann igjen. Spesielt ikke en nerdete og sjenert svenske, som hennes kollega Markus. Men en dag kysser hun ham på ren impuls og en annerledes kjærlighet begynner sakte, men sikkert å spire mellom to umake og kompliserte sjeler.

Boken er nå også filmet.


Jo fortere jeg går, jo mindre er jeg...



Dette er historien om Mathea og Epsilon der Mathea er
fortelleren...

Hun lever et uhyre ensomt, grått og kjedelig liv der hun
er like redd for å leve som å dø. Fortellingen er til tider
også morsom, men jeg blir fort irritert på Mathea og får
lyst til å be henne ta seg i nakken og skjerpe seg litt!


- Posted using BlogPress from my iPad

3 kommentarer:

  1. Disse har jeg ikke lest. Takk for tips :)
    Bumerang har jeg derimot lest, spent på hva du synes om den :)

    SvarSlett
  2. Takk for boktips. Har ikke lest noen av de du nevner her. Har lest en senere bok av Kjersti Annesdatter Skumsvold; Monstermenneske. Sterk, selvbiografisk roman. Tragikomisk og modig om sykdom. Anbefales til lesing.
    Ha en fin dag! :-)

    SvarSlett
  3. Imponert over lesehastigheten din, Ingrid. Takk for boktips. Igjen.

    SvarSlett