Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 8. oktober 2013

Fra Evens til Alta...

I går kveld kom jeg til Tjeldsundbrua Kro & Hotell....



Ikke det mest innbydende overnattingssted, men så rolig og stille rett ved sjøen....



Og i dag har jeg forflyttet meg til Alta. Der tok jeg turen inn i den nye kirken....
(Litt vanskelig å fotografere med motlys, men den er veldig fin)


Kirkerommet er lyst og veldig behagelig med en Kristusfigur (går ut fra at det er ham) som altertavle....



I midten av rommet står et tårn med en opplyst stige til himmelen inni (i alle fall tolker jeg det sånn)....

Nå er det tid for kaffe og gårsdagens episode av Broen på Nett-TV før jeg møter resten av gjengen til middag....

Sendt fra min iPhone...

6 kommentarer:

  1. Så spennende - jeg gleder meg til neste tur sånn at jeg også får sett denne kirken og fotografert den litt.
    Håper du har hatt en fin jobbedag og snart litt fri på trappene?
    Ha en fin tirsdagskveld :)

    SvarSlett
  2. Denne kirken så vakker ut, både innvendig og utvendig. Må være spennende å få oppleve så mange forskjellige byer i Norge og utenlands. Takk for at du deler med oss som ikke har vært så mange flotte steder. Det frister veldig til å reise mer i vårt vakre land. :)
    Ha en fin høstdag!

    SvarSlett
  3. Har du vært på Evenes nå ja, akkurat når jeg hadde fri. Tenkte å hilse på deg en gang, kollega på bakken og fast leser av bloggen din.

    Hilde

    SvarSlett
  4. Lenge siden jeg har vært i Alta...men neste gang skal jeg ta meg en tur innom den nye kirka, den ser flott ut.
    Takk for titten og tips! :-)

    SvarSlett
  5. For en spesiell kirke. Liker moderne kirkerom. Enkle. Effektfulle. Ofte fine lyseffekter. Likte himmelstigen.

    SvarSlett
  6. Anna-Marie fra Alta.
    Flott at du har vært i Alta og sett vår fine katetral.Et vakkert syn fra utsiden også.Mange sier vel kirken. Det er en katetral og heter Nordlyskatretralen. Ville bare rette på det.

    SvarSlett