Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 22. september 2013

Vognpose....

har jeg laget av det søte uglestoffet....





De vordende foreldrene hadde lyst på en litt liten
og koselig pose til babyen og som skal passe oppi
en ikke altfor stor bagvogn....




Stoffet er bomull og foret deilig myk flis. Fyllet er
en sommedyne med 90% andedun og 10% andefjær. Dynen
blir dobbel når posen brettes sammen og med myk flis inni
håper jeg det blir varmt nok til vinteren. Hvis ikke, kan de
supplere med et ullteppe eller en ekstra dyne. Jeg har jo
tidligere brodert dynetrekk i hardangersøm som du kan se
HER...




Posen knyttes sammen med anorakksnorer og "hetten" snøres
med anorakksnor festet med gjennomsiktige festekuler....

HER fant jeg idé og mønster....



- Posted using BlogPress from my iPad

10 kommentarer:

  1. Den vart no berre kjempefin! Smart patent! Noko slikt kunne kanskje eg og ha greidd, men hardangersaum, det er imponerande. Heldige foreldre og barnebarn ;-)

    SvarSlett
  2. Du er så FLINK. Trodde du skulle sy noe til babyen, men ikke noe som denne posen. Jeg er importert.

    SvarSlett
  3. Flott pose !
    Og ekstra fint at den er eineståande,
    Ikkje som alle andre har.

    SvarSlett
  4. Så flott den ble da! Du er jo virkelig flink med både symaskinen og strikkepinnene! Den blir sikkert varm og god. Her oppe i nord foretrekkes litt større bagvogner, praktisk for da får man plass til babyen lenge :)

    SvarSlett
  5. Denne ble utrolig fin, med veldig artig stoff mønster :)

    Flink du er - tenker du kunne solgt disse her på EPLA !

    SvarSlett
    Svar
    1. Hmmm...kanskje en idé. Det var veldig kjekt å lage den og den falt i smak hos foreldrene.

      Slett
  6. Kjempefin! Jeg sydde en slik for 21 år siden. En dobbel variant, til mine tvillinger. Kanskje får jeg anledning til å sy en igjen innen får år... Håper det;)

    SvarSlett
  7. Så flott vognpose du har laget!! Og den dyna i hardangersøm er jo bare nydelig -skjønner godt at de vordende foreldrene er fornøyd!! Så flink du er!! :-)

    SvarSlett
  8. Wow! Så flott! Jeg er stum av beundring av alt du får til! Heldige barnebarn og foreldre :-)

    SvarSlett