Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 20. september 2013

Lavkarbo eplekake....

Vi har disse praktfulle Discoveryeplene i hagen og nå er
de høstet inn....




For noen dager siden bakte jeg ny eplekake. Denne gangen
en lavkarbovariant....

Eplekake laget med mel og sukker er mye bedre, men
dette er et veldig godt alternativ dersom du vil unngå melet
og sukkeret. Jeg laget min av malte mandler i steden for
mandelmel og brukte litt mindre fløte og melk.




Jeg serverte min med tyrkisk youghurt og sveitsermynte....

Oppskriften finner du hos denne unge fruen HER.....


God høsthelg!


- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. Takk for oppskrift :) greit å ha et alternativ om man klarer å være litt flink. Eplekake er jo så godt :)

    God helg klem

    Monica

    SvarSlett
  2. Eplekake passer perfekt til høsten, og denne så god, dog jeg ville kanskje fortrukket den tradisjonelle...men, nå har jeg jo ikke smakt lavkarbo eplekake.

    Goooood helg ønskes deg, og du vet:

    a apple a day, keeps the doctor away.
    Og du ser ut til og ha nok epler til det....:)

    SvarSlett
  3. Eplene dine ser så flotte ut. Får alltid lyst til å bake eplekake når jeg ser alle eplene som henger ( eller har falt ned) på trærne rundt omkring i hager. Spennende med lavkarbokake, du er så flink til å holde på lavkarboen du. Jeg får aldri startet på noe slikt.

    Nå skal linken til myntegelen virke. Noe var blitt galt under kopieringen.

    Du må ha en virkelig god helg!

    SvarSlett
  4. Det er mulig at det smaker bedre med mel og sukker, men denne SER i hvertfall nydelig ut! Jeg bakte "helt vanlige" eplemuffins i dag; -godt å få brukt noe av eplehøsten fra hagen:-)

    SvarSlett