Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 8. september 2013

Jobbehelg...

har jeg alle helgene denne måneden, også denne.... Det betyr
at jeg da har fri midt i uken når andre er på jobb. Det er
unektelig litt deilig det også.....




På flyet er det alltid hyggelig når jeg møter mennesker jeg ikke
kjenner og som sier de leser bloggen min...

Tusen tusen takk, det setter jeg pris på!

Bildet viser våre epler på epletreet på hytta. Det er sorten
Discovery. I år er de så flotte at de kunne ha vært med i en
reklamekatalog for epletrær.... Og det beste av alt, de er helt
naturlige og uten sprøytemidler....


God søndag!

- Posted using BlogPress from my iPad

8 kommentarer:

  1. Fikk lyst på eple....NÅ !
    De var flotte :)

    Så hyggelig å få tilbakemeldinger på bloggen "in the air" - hehe

    Har sett etter deg på Gardermoen, men skjønt du flyr mest ut fra Stavanger.....
    god søndag til deg også, selv om du er på jobb.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er relativt ofte på Gardermoen også....

      Slett
  2. Så kjekt å få slike kommentarer på jobb.
    Det har vore ein flott søndag her, blikkstille og 19 grader

    SvarSlett
    Svar
    1. Eplene dine ser veldig fine og gode ut.
      Jeg har 3 Eple trær, 2 forskjellige sorter men det kommmer bare noen få små epler på dem. og andre år kommer det ingen.
      Jeg lurer på hva du gjør for å få så fine Epler. Gir du treet gjøsel?

      Slett
    2. Vi plantet to trær ved siden av hverandre, ett Discovery og ett rød prins. De sortene skulle være en god sammensetning med hensyn til pollineringen, sa de på hagesenteret og det ser ut som en fin match. Vi har fått mange epler på begge trærne og jeg har måttet tynne dem ut MYE.. Vi gjødsler med helgjødsel på våren og holder jorden rundt stammen fri for gress. Vi hadde flotte epler i fjor også, dog ikke så mange som i år. Trærne er ca 3 år gamle nå.

      Slett
  3. Svisj så var min jobbehelg over.
    Og enig, deilig med fri midt i uka. Min "helg" er i morra. Til gjengjeld har jeg langfri neste helg med fire dager i strekk.

    Det må være en fantastisk frukthøst i år. Superflotte dine epler.
    Fikk akkurat foæret en stor pose plommer over hekken, fra naboens tre. Tror jeg skal sylte dem, for plommesyltetøy er godt.

    God helge-ukefri!

    SvarSlett
  4. Jeg skal ut og fly den 24. september, dessverre med det konkurrerende selskapet, på direkterute til Alicante, så jeg treffer nok ikke deg denne gangen heller. En gang har jeg plukket ned et eple fra et tre, det var under en befaring i lagmannsretten i Bergen i en tvist om veirett. Jeg ble gående ved siden av bonden og fortalte at jeg aldri hadde tatt ned et eple. Så fikk jeg gjøre det, og det smakte skikkelig surt. Heldig er dere som har så god tilgang på frukt og bær.

    SvarSlett
  5. Ååååå så heldig du er.... den som hadde hatt et epletre i hagen!! Jeg er veldig glad i de norske, litt syrlige eplene!
    Ha fine fridager! :-)

    SvarSlett