Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 6. august 2013

Vi prøvde fiskelykken....

men det var dårlig med lykke gitt....


Mannen fikk noen småfisk på sin stang og som han slapp uti
igjen og jeg hadde ikke antydning til napp på min harpe.
Og som dere ser, jeg er litt pyse på akkurat det der med
levende fisk og bruker hagehandsker bare sånn i tilfelle jeg
skulle få noe.



Heldigvis rydder og ordner Mannen båten etterpå og jeg går
opp til hytta for å ordne litt kveldsmat... Må også bare si at
vi hadde et nydelig kveldsbad fra brygga før vi dro ut for å fiske.
Sjøtemperaturen er nesten magisk nå.

Nå begynner det å bli litt stusselig her på hyttefeltet. Den ene
familien etter den andre pakker og drar for sesongen og i dag
dro en familie som som kanskje blir borte i to år. Heldigvis fikk
vi delt noen avskjedsbobler med dem i går kveld.

Det går seg til etterhvert og etter noen dager synes vi det er
deilig at alt er bare stille her... Det er det samme hvert år,
vemod når naboene vi har hatt hele sommeren drar og
fredfullhet når roen senker seg både her og i skjærgården.

- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Så sant at det nå er mer stille nå. Ennå er det flere hyttenaboer som også er på sine hytter. Vi har jo kun 30 min. til Fredrikstad så flere bor her ute selv om ferien er over. Dette er min siste hele uke for i år tror jeg da.
    Det er masse makrell å få her, rett på utsiden av bryggene.

    SvarSlett
  2. Lite fisk i år for oss også. Jeg fikk 4 makreller på på en gang. Heiv de ut for vi liker ikke makrell. Artig med hanskene du,for jeg gjør det samme. Ingen vits å skitne seg ut vet du.
    Klem

    SvarSlett
  3. For en fin tur og kveld dere hadde da, selv om det ikke ble noe fisk. Hadde jo vært kjekt med litt da, men men det er ikke bestandig man får det :)

    Ha en fin dag, dere er heldige som kan være på hytta så mye og så lenge, det misunner jeg dere veldig, men skjønner godt det føles stusselig ut når folk drar ja.

    Hilsen Mette

    SvarSlett
  4. Fisketurer er ikke helt min greie, men jeg er VELDIG glad i å spise fisk! :-)
    Ja, august minner oss vel på at sommeren er på hell, men på langt nær slutt, selv om noen må bryte opp.
    Nyt resten av sommeren! :-)

    SvarSlett
  5. Da jeg hadde min nevø og niese på besøk og vi tok dem med på fisketur sa vi til dem at "poenget med å fiske er ikke å få fisk, men å være på fisketur!" De godtok det, spesielt da vi tok fram bollene vi hadde bakt før vi dro ut på tur, he he....

    SvarSlett
  6. Gjenkjenner følelsen om forandringen fra folksomt til folketomt.
    Her ble det i dag plutselig stille i huset, etterat studentbarn, svoger, svigerinne og 2 tyske gjester reiste i dag. Tomt. Veldig tomt.
    Har fått snurret noen maskiner med sengetøy for godt er det å gjøre noe praktisk akkurat nå. Må medgi at det er litt deilig med stillheten også ...

    SvarSlett