Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 24. august 2013

Sensommerens gleder....

er nydelige epler i hagen.....



litt faste og litt syrlige enda....


men noen tas inn på kjøkkenbenken...


og blir bakt inn i den beste lørdagseplekaken med vanilje-
iskrem og litt sveitsermynte...

250 g sukker
3 egg
150 g smør
250 g mel
1 ts bakepulver
litt kanel

Smelt smør og pisk eggedosis.
Bland inn det tørre og smeltet smør. Has i smurt
kakeform 24 cm. Klem nedi eplebåter uten skrell og
strø over sukker og kanel. Strø gjerne over litt hakkede
mandler også.

Stek på stekebrett på nederste rille. 180 gr ca 40 min.


- Posted using BlogPress from my iPad

4 kommentarer:

  1. Deilig med eplekake. Høsten har også sin sjarm.

    SvarSlett
  2. Åhh, hva du kan friste, Fru T !

    Nå fikk jeg såååå lyst på eplekake....sukk..........

    God søndag, og kos deg med kaken, ikke noe særlig misunnelig, jeg .... neida....

    SvarSlett
  3. Åhh du er heldig som har epletrær i hagen! Kaka så nydelig ut, bare litt skuffet over at det ikke var en lavkarbovariant som jeg kunne herme etter deg ;)

    SvarSlett