Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 1. august 2013

Dagens lettvinte middag....

Pestofylt kyllingfilet surret med bacon....




Legg to fileter mot hverandre med et godt lag rød hjemmelaget
tomatpesto mellom. Surr bacon rundt og fest det hele med
bomullshyssing. Brun fileten lett i pannen, ta den ut og stikk
inn et steketermometer. Stekes ca 30 min på 175 g varmluft
til termometeret viser ca 75 grader.




Skjær fileten i skiver og server med stekte grønnsaker tilsatt
litt frisk basilikum før servering, ris og rømme tilsatt litt rød
pesto.

I steden for ris spiste jeg most blomkål og sellerirot.


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Vi hadde nesten det samme i dag. Men ikkje bacon rundt, og så hadde i ris til. Godt var det :)

    SvarSlett
  2. Mmmmm, dette blir definitivt middagen i løpet av helga! Takk for tips!! :-)

    SvarSlett
  3. Dette så veldig godt ut. her blir det grillkylling i kveld med salat til :) Det er en fin start på helgen :)

    God fredag :)

    SvarSlett
  4. Kylling er blant min favoritt, kan brukes til å lage så mange forskjellige retter.

    Denne så veldig god ut, takk for tips !

    God helg :)

    SvarSlett
  5. Det enkle er ofte det beste.....denne varianten skal prøves :) Fortsatt god sommer. Varm klem fra meg

    SvarSlett