Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 28. august 2013

Bøker jeg har lest i sommer....

Indias datter....

Jeg liker å lest bøker med handling fra andre kulturer. Denne
var lettlest og hadde en god historie. Perfekt sommerlesning.



Kavitas første datter blir drept av ektemannen, hennes andre
datter tar hun med til et barnehjem. Der blir hun adoptert av et
amerikansk/indisk legeektepar bosatt i San Fransico.

Vi følger den amerikansk/indiske familien og Kavita og hennes
familie i India i ca 20 år etter adopsjonen.



Er litt usikker på om jeg likte den så veldig godt. Jeg leste den
ferdig, men sitter ikke igjen som den store opplevelsen.

Omtale fra forlaget

Erik Davidsen og søsteren Inga rydder i sin nylig avdøde fars papirer. Der finner de et urovekkende brev fra en ukjent kvinne. Erik og Inga oppsøker bekjente av faren for å finne ut hvem som kan ha skrevet brevet. Dette fører til at gamle hemmeligheter kommer til overflaten, og familiens sår blottlegges. Med den samme sikre pennen og språklige følsomheten som vi kjenner fra Siri Hustvedts forrige roman, "Det jeg elsket", føres en rekke handlingstråder og underliggende motiver sammen til en overbevisende og spennende intrige. Hustvedt har skrevet en usedvanlig velkomponert og klok roman om ensomhet, traumer og kjærlighet.




Denne var også helt grei, men ikke det helt store.

Forlagets omtale:
Når din mann etter 30 års ekteskap plutselig forteller deg at han ønsker en pause fordi han er blitt forelsket i en ung, fransk kollega, hva gjør du da? Mia Fredricksen får sammenbrudd og reiser hjem til sin mors varme favn. Litt etter litt dras hun nesten motvillig inn i livet til menneskene rundt seg. Når sommeren uten menn nærmer seg slutten, er Mia klokere, for hun vet hva hun vil kjempe for og på hvilke premisser. Dette er en utfordrende, intelligent og heftig roman om kvinner og jenter, kjærlighet og ekteskap, og den gir et varmt og skjevt blikk på den såkalte kjønnskampen. En velopplagt Siri Hustvedt er her i sitt ess.

Jeg tror dette var sommeren for de mer lettleste og enkle
romanene heller. De der du bare leser, nyter været og
drømmer deg litt bort og ikke reflekterer og tenker så mye.



- Posted using BlogPress from my iPad

1 kommentar:

  1. Indias datter var interessant!
    Jeg leser en bok av Maeve Binchy nå. Det er en skikkelig lettlest dameroman, og foreløpig er den helt super. Og jeg har allerede bestilt flere på biblioteket.

    SvarSlett