Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 10. juli 2013

Vi koser oss......

med herlige og lune sommerdager, god mat og god
drikke....





I går stod nydelig hummer på menyen sammen
med italiensk, frisk og boblende prosecco....

Tilbehøret var mangosalsa med chili og koriander.
Sitronmajones, aioli, avocado og godt brød var også
følge. I steden for brød spiste jeg oopsi som jeg også
spiser til reker.

I kveld går turen hjem igjen med tog for fire dagers jobbing.
Tiden går jo så fort og plutselig er jeg med NSB på vei til hytta
igjen. Kjenner at jeg gleder meg allerede til det, men først
skal jeg få maksimalt utav denne unike og flotte dagen.

Disse flotte dagene har vi vært oppe ved 6-tiden med kaffe
på terrassen og bare nyter soloppgangen og livet.

"Du skal ikkje sova bort sumarnatta ho er for ljos til det"
sier visa, men heller ikke sommermorgenen må soves
bort synes jeg....




8 kommentarer:

  1. Fine sommerdager på hytta er bra! Ser ut til at du nyter dette, og klarer å jobbe litt innimellom i tillegg. Ha en fortsatt fin sommer!

    SvarSlett
  2. Hummer med masse godt tilbehør til, mmmm.....
    Skal si du koser deg med fredager. Det prøver jeg også.
    Stille , lyse sommermorgener er også deilig.
    Vips, så er de fire arbeidsdagene over, og du kan nyte litt sommerlig igjen. Er også på vei til jobb nå........
    Ha en fin dag.

    SvarSlett
  3. Et herremåltid :) Fire dager går fort, plutselig er du tilbake på hytta. Ha noen fine dager på jobb :)

    SvarSlett
  4. Oh wow, som de sier på amerikansk. Dette så lekkert ut :) nam nam!!!
    Vel du får ha 4 dagers fin jobbing, håper du får masse hyggelige gjester på turene og fiiiiint flyvær :)
    Vips er du tilbake på hytten og kan nyte mer prosecco, sommernatta, sommermorgenene og god mat og bøker og alt som er kooos:)

    SvarSlett
  5. Hummer - deilig !!

    Slike dag er norsk sommer på sitt beste.

    Nyyyt :)

    SvarSlett
  6. Ah, hummer. Ikke hverdagskost for oss, men jeg har smakt det. Og så godt, så godt!

    Ser du leser Siri Hustvedt. Jeg ga opp den boka for etpar år siden, enda den hadde fått så god kritikk. Håper du liker den bedre enn meg.

    Og så ser jeg at du liker lekestuer, så da lurer jeg på om du følger Siljes blogg? Hvis ikke så er linken til "Lekestueinnlegg" hos henne her:

    http://silje-sin.blogspot.no/2010/06/lekestue.html

    SvarSlett
  7. Jeg liker også tanken på å stå tidlig opp og sette meg ut, men akk, så frister det så inderlig å ligge litt lenger i senga også... Unner meg å være litt lat om morgenen, jeg... :)
    Hummeren ser nydelig ut!

    SvarSlett
  8. Enig. Sommermorgener er kilende og magiske. Fint å se dagen komme. Deilig med alt man har i vente.
    God jobbeøkt, Ingrid - inntil nye fridager på hytta.

    SvarSlett