Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 3. juli 2013

Midnight in Peking....


Jeg er litt utav lesemodus for tiden, men fikk lest ut
boken min før jeg dro fra hytta i går.



Midnight in Peking har jeg lest på engelsk og det gikk
fint. Den handler om drapet på 20 år gamle britiske Pamela 
i Peking på midten av 1930 tallet. Drapet er aldri blitt
offisielt oppklart og det var et brutalt drap der kroppen
var lemlestet til det ugjenkjennelige og flere organ fjernet.

Forfatteren Paul French har gått igjennom de gamle
politidokumentene og etterforskningen av saken. Denne
boken er i tillegg til drapet en antropologi over livet
i Peking på den tiden.

Jeg anbefaler varmt å lese den om en er interessert i
en annerledes krim fra virkeligheten og samtidig lære noe
om hvordan Kina var i mellomkrigstiden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar