Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 8. juli 2013

Lekestuer........

helt bedårende.....


Min absolutte favoritt denne brune her....


Så sukkersøtt og romantisk....


Tenk å være 5-6 år og drive denne kaféen en fin sommerdag...

Tror jeg må foreslå for Revisoren og Inginøren at de må
vurdere noe slikt i hagen til datteren når den tid kommer,
for det skal bli en datter sies det.

Jeg er i alle fall klar for å komme på kaffebesøk...

Bildene fant jeg i et magasin fra et byggvarehus der jeg
skulle se etter noe annet og blei helt betatt av disse små
lekehusene.






9 kommentarer:

  1. Å ja kjempekoselig. Tenk så heldig å få være liten tulle å ha så fint lite hus i hagen :)

    forresten så var vi i kolonihagen her i Sandefjord for et par somre siden, de husene der minner om lekestuer og er like herlige :)
    Det blir litt som lekestuer for voksne det, hihihi :D

    SvarSlett
  2. Super søte !!

    Har her i Norge, ett lite anneks på tomten. Der står min gamle, store dukkestue, og gjett hvem som elsker å være der inne når de er på besøk?
    tantebarna, begge jenter !
    Vi har pleid å ha piknik inni der, når det regner :)

    Da regner jeg med du snart har noe rosa på pinnene dine....hihihi

    SvarSlett
  3. HEI,
    LIKTE DEN BRUNE DUKKESTUEN BEST JEG OG... STILIG. SÅ FINT DU SKAL BLI MORMOR. VÅRT BARNEBARN BLIR ETT ÅR DENNE UKA. SØTESTE PRINSESSEN.... HELT UTROLIG GØY.
    FIN DAG TIL DEG

    KLEM TOVE

    SvarSlett
  4. Eg skal love deg at leikehytte er kjekt for småjenter, ja gutar også. Våre barnebarn har servert mykje godt til oss voksne der ;)

    Gled deg til barnebarnet kjem :)

    SvarSlett
  5. Et lite sommerhus for en person kanskje?
    Så morro at det blir en jente. Da e det bare å sette igang med å strikke i rosa, da....... Et nydelig, mykt teppe kanskje?

    SvarSlett
  6. Koselig med sånne lekestuer. Her skal mannen i huset bygge lekehus til husets små jenter Ila sommeren :) vi gleder oss!

    SvarSlett
  7. Lekestuer er gull. Vi har en stående i hagen her. Min avdøde pappa snekret den for 20 år siden. Her har det blitt lekt masse opp gjennom årene: Kafe, skole, dokker, bensinstasjon etc. Ungene har overnattet her om sommeren, istedetfor i telt.
    Pr i dag huser den bare hageredskap. Siste tiden har den fått en ansiktsløftning av patriarken. Lekestua pynter hagen. Og skaper rom. Må tas vare på som et verdifullt smykke. Til mine om en fingernem morfar og pappa.
    Så hyggelig at du skal bli mormor til ei lita jente da, fru T. Kanskje det blir noe snekring etterhvert? Du er så dyktig og fingernem til så mangt, så det forundrer meg ikke om du klarer.

    SvarSlett
  8. Jeg ser også på sånne hus, har veldig lyst til å ha et i hagen her.

    Så hyggelig at du også snart blir mormor. Det er så stas.

    SvarSlett
  9. Ja de er så kjempesøte! Burde jo ha hatt et til barnebarnet vårt også, vi får se til neste år når hun blir 4. Da er vel gressplenen deres grønn og fin :) Plantet i år så.

    Ha noen fine dager på jobb du, så koser du deg virkelig med fri etterpå :)

    SvarSlett