Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 15. juni 2013

Visnesyke.....

Jeg tror kanskje vi har visnesyke på våre klematis....



Hvert år vokser klematisen, en Ville de Lyon og en Rouge Cardinal,
fint en meter opp langs stolpen og så begynner den å henge på de
øverste skuddene og visner mer eller mindre ned. Nå har jeg
funnet ut at det kan være visnesyke, som er forårsaket av en type sopp.



Jeg Googlet litt og fant ut at Atamon koserveringsmiddel
kunne blandes i vann og helles på jorden over planten.

Det er herved gjort og så får vi vente og så om det tok livet
av soppen.

Noen som har erfaring med klematis som henger uten at
den mangler vann?

1 kommentar:

  1. Ikke erfaring med visnesyke på clematisen, men på peonene. Dette skjedde i fjor. Fikk råd om å fjerne alle visne blad fra jorda. Atamon skal jeg huske hvis det skjer igjen.

    God helg fortsatt.

    SvarSlett