Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 7. juni 2013

Det er MYE jeg ikke kan.....

Det ser ut på kommentarene den siste tiden at noen tror jeg kan
alt mulig, men det er IKKE tilfelle.....





Jeg kan blant annet ikke strikke hæler på sokker. Nå når jeg skal
bli mormor, så er det jo et absolutt must å kunne strikke sokker.

Jeg Googlet og kom over en enkel og detaljert oppskrift hos
Petunia og det ser ut til at jeg skal få det til.

Jeg er litt som Pippi som tror at hun ganske sikkert kan få ting til
hun ikke har prøvd før. Jeg tenker at får jeg det ikke til, så har jeg
i alle fall prøvd og kaster meg over den ene oppgaven etter den andre.

Og når man er kommet opp i min alder, så har jeg fått ganske god
erfaring i å prøve på de utroligste ting opp gjennom årene. Noen
prosjekter mer vellykkede enn andre.

Ta noen utfordringer i helgen og gjør noe du ikke kan. Kanskje
kan du likevel!



God helg!


12 kommentarer:

  1. Ta kommentarene til deg, de er ment som komplimenter :))

    Det er en flott egenskap, å tørre og prøve seg på nye oppgaver, som man ikke har prøvd ut før !

    Tro om jeg skal prøve meg på baking igjen, da...? hmmm

    Har kun strikket små baby sokker, og da etter en oppskrift som forklarte det SÅ BRA, at jeg fikk det til, dog større sokker...hmm...ikke prøvd meg på.

    Fredag = helg = avreise fra Gardermoen imorgen, og da vet du jo hvor jeg skal hen, sommer og sol og prosecco, venter meg da :)

    SvarSlett
  2. Å strikke heler kan eg. Men eg synst du var veldig modig med den hårklippen. Pippi sitt motto er flott!

    SvarSlett
  3. Herlig! Jeg er også litt Pippi akkurat der :) Og klart klarer du å strikke hæler på sokker, det kan du bare lære deg :)

    SvarSlett
  4. Moro å prøve noe nytt. En skal være nysgjerrig hele livet.
    Jeg har jo levd like lenge som deg og har også prøvd litt av hvert når jeg tenker etter. Noen ting vil jeg IKKE prøve igjen. Som da jeg ble dratt opp på scenen for å bli kastet kniver på i et show. Og det var faderimeg skikkelige kniver, så det gjør jeg ikke en gang til. (Behøver jeg å si at jeg sto veeeeldig stille??)

    Og jeg må kanskje si at jeg ikke kan strikke hæler på sokker.
    Legger du ut noen par for salg? ;)

    SvarSlett
  5. Ein lærer av erfaring, så det er berre å skaffe seg nettopp erfaring!
    Eg har lært meg å seie "Kva er det verste som kan skje?", viss det er noko eg eller andre vegrar oss mot. Ofte så er det ikkje så farleg om ein skulle gjere feil.
    Det er kjekt at du legg ut ting du gjer. Det er inspirerande!

    SvarSlett
  6. Og svisj, - nå kan du hælfelling også!

    SvarSlett
  7. Er ikkje god i hælfelling eg heller, har vore så heldig å fått dei ferdig...
    Du er flink til mykje iallfall.
    Eg vart overvelda over at du klipte deg sjøl i forrige innlegg. Og med så flott resultat !

    God helg !

    SvarSlett
  8. Så bra! Har sett Petunia har flott oppskrift.

    God helg :-)

    SvarSlett
  9. Det er det med å ha riktig innstilling.
    Jeg sier alltid ja, og håper jeg får det til. Med det har jeg også fått erfaring og fine opplevelser jeg ikke hadde fått hvis jeg hadde sagt nei.
    Og får man det ikke til, kan man jo prøve igjen.
    Spiralsokker er fin strikke hvis man ikke får til hel. Men det ser fint ut det du har gjort.
    God helg.

    SvarSlett
  10. Utfordringer er bra! Får man det til, så får man det til. Og skulle det være slik at man ikke klarer det, så har man iallefall prøvd :) God helg!

    SvarSlett
  11. Jeg er sikker på at du får det til!!!!!! :)

    SvarSlett
  12. Lot være i mange år å ikke strikke sokker. Kunne ikke hælstrikking, og jeg er av de som hater å plukke opp masker! Men har etterhvert klart å få til et eller annet, så det har blitt mange sokker etter det :) Synes du er kjempeflink :)

    SvarSlett