Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 1. juni 2013

1. juni....

og den første av sommermånedene...




La oss håpe den blir god, sommeren......

Jeg dro fra Sørlandet i ettermiddag med en følelse
av fløyel og silke..... vindstille, 25 deilige grader,
morgenkaffe og lunch i solen, fuglekvitter og humlesurr...

Kan man ha det bedre?

Da jeg kom til Høg-Jæren og skuet utover den høye
himmelen og det flate landskapet, var jeg plutselig tilbake
i min virkelighetens verden. Himmelen var dekket av tykke
grå skyer og termometeret i bilen viste 12 grader.

Men vakkert var landskapet kledd i irrgrønt med sine
forblåste tre og steingarder i kulturlandskapet. Og for å
krydre det hele var sauer og små lam sluppet ut på beite.

Sommer for meg det også på et vis....

7 kommentarer:

  1. Det er aldri kjedeleg å bu i Noreg, veret gjer
    noko med oss. Me er flinke å sjå det positive enten det er sol eller regn.
    Og takk for det :)
    God laurdagskveld !

    SvarSlett
  2. Ja, tenk at det allereie er 1. juni.…
    Fine sommerbilder frå Sørlandet.
    Her er det same vèret som på Jæren.

    SvarSlett
  3. Nydelige bilder - og her er det sommer ☼ Vært 26 varme her i dag, og nå er det bare nydelig å sitte ute på veranda. Håper det blir mange sånne sommerkvelder. Vi får ta det som det kommer, og været er ihvertfall spennende i Norge, heldige oss!

    SvarSlett
  4. La oss håpe på en fin sommer i Norge !
    For når den slår til, er det sååå fint.

    God helg :)

    SvarSlett
  5. Herlig collage
    Ja, endelig er vi i Juni
    Vi satser på en knall sommer!! =)

    SvarSlett
  6. Jæren er vill og vakker. Min mann er fra det glade sørlandet, men merkelig nok så liker han det best her. Ha en fin ny uke.

    SvarSlett
  7. Nydelige bilder, sommer mmm :)
    Det har gått så fort fra vinter til nå synes jeg, selv om våren har vært traurig og kald. Ikke fikk vi vært på hytta i påsken pga kaldt vær og ikke vann der, men nå er det endelig sommer :)
    Spent på hvor dyr norske jordbær blir i år, hvis det er som de sier at avlinger har gått føyka og at alt er en mnd forsinka. Hm....

    Ha en fin uke :) Hilsning fra Sommerfjord :)

    SvarSlett