Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 9. mai 2013

Sjokolademuffins....

1.mai hadde Mannen besøk av sine to yngste barnebarn
og foreldrene deres.....


Jeg var på jobb, men rakk å bake før jeg dro og de to
guttene elsker mine sjokolademuffins. De er kjempegode
og enkle å lage, men jeg spiser dem skjelden nå lenger
på grunn av melet og sukkeret...

Her er i alle fall oppskriften om du ønsker å lage dem;

2 egg
2 kopper sukker
1/2 kopp bakekakao
3 kopper mel
2 ts vaniljesukker
2 ts natron
1 kopp mais- eller solsikkeolje
1 kopp varmt vann
1 kopp sur melk eller rømme

Vips egg og sukker og tilsett resten

Stekes på 175 grader ca 20 minutter



7 kommentarer:

  1. mmm hørtes gode ut, men synd de ikke var lavkarbo :)

    SvarSlett
  2. Muffins er alltid ein slager,knallgodt og særlig sjokolademuffins,nam❤
    Fin fin kveld til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  3. Så veldig gode ut !
    Elsker muffins.....men, nå har jeg funnet en butikk her i Montefiascone, er jo ikke så flink til å bake som du vet....hehe

    SvarSlett
  4. Sjokolademuffins tror jeg alle barna liker og dine ser veldig gode ut.Har fått i oppdrag og bake til 17 komiteen i år og da skal jeg prøve denne oppskriften. Ser det skal være sur melk/rømme, mener du kulturmelk eller lettrømme?

    SvarSlett
    Svar
    1. Her brukte jeg creme fresh, men vanligvis bruker jeg vanlig kulturmelk. Lykke til! Som studentens venninne sa som barn, " Jeg bare elsker moren din sine sjokolademuffins"

      Slett
    2. Og en ting til...jeg bruker alltid et 12 hulls muffinsbrett med papirformer oppi når jeg steker muffins. Denne oppskriften gir 16-18 stykker.

      Slett
  5. Alle barn liker skjokolademuffins. Kjekt å ha sånne på lur.
    Klem

    SvarSlett