Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 2. mai 2013

Lavkarboliv....

Ofte får jeg spørsmål om hva jeg spiser i løpet av en dag
og da særlig om hva jeg spiser til frokost...


Dette er hva jeg spiste i går og den eneste forskjellen fra
Mannens frokost er brødskiva. Min skive er en briks av nøtter, frø
og egg... Som dere ser er det ikke bacon, meierismør og fløte.

Til lunch spiste jeg en skål yoghurt naturell, granola og
bringebær.

Jeg var på jobb på ettermiddagen og tok med meg mat hjemmefra.
Jeg lagde en salat av det jeg fant i kjøleskapet. Litt forskjellige
salatblader, avocado, kokt egg, soltørkede tomater, agurk, fennikel,
oliven, paprika, blåmuggost, spekeskinke, forvellet broccoli og
hjemmelaget aioli.

Og ja, jeg elsker salat i alle varianter.

Dette får jeg tid til å spise når vi event. har en pause eller ombord
i flyet når det blir ledig tid.

Det er ikke så vanskelig, det krever bare litt planlegging med et
slikt kosthold.



- Posted using BlogPress from my iPad

5 kommentarer:

  1. Når en ser bilde av deg så ser det jo ut som om det virker bra for deg. Du er jo slank som ei ungjente.
    Klem

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Ruth.
      Jeg har vært relativt slank hele mitt voksne liv og gikk ned et par kilo da jeg startet med lavkarbo. Jeg spiser slik fordi jeg nå slipper stinn og oppblåst mage som jeg var plaget av før. Jeg går veldig fort opp en kilo eller to med lavkarbo også om jeg spiser for mye. Jeg er veldig påpasselig med vekten og presser meg selv til å gå ned igjen de kiloene jeg eventuelt har lagt på meg. Hittil har jeg klart det ganske godt, men det kommer ikke gratis og av seg selv.

      Slett
  2. Jeg syns du er kjempe flink som har med deg mat på jobb! =)

    Den briksen hørtes god ut - må googles =)

    SvarSlett
  3. Så bra at du har funnet noe som kan føles riktig for deg. Levde på lavkarbo ett halvt år, og det hjalp på flere ting. Av litt ulike grunner har jeg måttet justere det noe, men jeg liker fortsatt å holde meg mest mulig unna mel, sukker,ris, pasta og poteter. Jeg er likevel raus nok til å se at det også må tilpasses noe etter hvor jeg eventuelt er. Synes det er ubehagelig å si nei til mat som blir servert i selskap.
    Ønsker deg en strålende torsdag og en god helg!
    Klem,
    AW

    SvarSlett
    Svar
    1. Enig med deg AW...jeg spiser også maten jeg får servert hos andre. Noe annet er uhøflig så lenge jeg ikke er allergisk. Noen ganger unner jeg meg karbohydrater også. Da helst i form av favorittene softis og youghurtnøtter.

      Slett