Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 23. mai 2013

Kafé Stings sjokoladekake.....

har jeg aldri smakt, bare hørt gjetord om...




Da Mette med bloggen My corner of England la ut oppskriften, ja da
måtte jeg jo gjøre et forsøk. Og den blei god...farlig god!

Nå har den fått plass innerst i kjøleskapet så vi ikke skal se
den hver gang døren åpnes...ha,ha,ha..som om det hjelper!

Jeg har begynt å halvere kakeoppskrifter og bake i 20 cm form
siden både Mannen og jeg elsker kaker i alle varianter. Jeg
prøver å ikke spise så mye søtt.... med varierende hell.
Ikke baker jeg så ofte som før heller, men nå er det jo ferie og
unnskyldninger er enkle å finne.

12 kommentarer:

  1. Mmmmm...den så farlig god ut. Og jeg som ELSKER kaker!
    Jeg baker skjeldnere enn før, siden det som regel er meg som spiser mest kaker her i huset.
    Men da jeg jobbet som baker og konditor var jeg tynn som en strek, og levde på kaker.....frokosten min var hver dag et wienerbrød. Nå tør jeg ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut nå, om jeg hadde fortsatt med dette fremdeles.
    Du får gjøre som Nigella....hun snoker i kjøleskapet om natta og spiser kake derfra med fingrene. Jeg synes hun er helt herlig!

    SvarSlett
  2. Vi har spist kjempegode
    sjokoladekaker her i huset,
    for så å oppdage et par dager
    senere at smøret står forsatt
    i microen : D
    Smøret kan en altså glemme,
    men ikke sukkeret !

    SvarSlett
  3. Den ser utrolig god ut - både på bildet og i oppskriften. Tror jeg må ta vare på oppskriften og prøve den, gitt!
    Du virker da som du er så flink til å tenke på hva du spiser at du trygt kan kose deg litt ekstra når du har ferie. Det har du fortjent! :)

    SvarSlett
  4. Får vatn i munnen....kaka ser veeldig god ut :)
    Bra du kosar deg i ferien :)

    SvarSlett
  5. Ja, den er farlig god. Skal bake bryllupskake til en venninne om et par uker og de har bedt om en sjokoladekake, sa det blir nok en variant av denne. Lurt a halvere oppskriftene. Tenaringen min har provd a insistere pa at jeg dobler oppskriftene... (uaktuelt!). Eia den som var 17 og kunne spise ALT man ville uten at det syntes sa mye som et gram pa kroppen...! :-)

    SvarSlett
  6. Elsker sjokoladekaker !
    Og ja, denne så farlig god ut :)

    Jeg var så heldig å få en Sacher torte, den ekte fra Wien, som gave denne uken, og tro det eller ei, den ble spist opp av bare meg over 4 dager - skal sies, det var gudskjelov en liten kake størrelse.

    SvarSlett
  7. Ååh....nå har jeg skjønt det! Mannen lager middagen og du står for desserten :-)

    SvarSlett
  8. Åhhh den så farlig god ut!! Enda bedre enn i oppskrifta faktisk! mmmmm... Blir kake på meg også i dag, skal feire Sofie barnebarn som blir 3 år i morgen :)

    SvarSlett
  9. ser kjempegod ut, den skal jeg prøve å lage! hvilken sjokolade har du brukt i kremen siden den er så lys?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Jeg har brukt Freia Dronningsjokolade. Kremen blei så lys da den blei pisket opp etter en stund i kjøleskapet.

      Slett