Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 15. april 2013

Kristiansand....

Så ligger jeg i sengen her da, tidlig mandag morgen etter
en lang dag på jobb i går der vi ristet og humpet oss fra
Sola til Bergen til Trondheim og ned igjen samme vei...

Deretter bar det til Gardermoen og videre til Kristiansand hvor
jeg befinner meg nå...




Nå venter dusj, uniform og en god frokost, som jeg må betale selv,
før bilen som skal kjøre oss til Kjevik går kl. 09.20...

Jeg må slappe av og nyte dagen nå her jeg sitter i sengen,
for etterpå er det full fart helt til kl 21 i kveld da vi ankommer
Haugesund.

I dag går ferden fra Kristiansand til Oslo-Tromsø-Oslo-Bergen-
Oslo-Haugesund. Vi har ingen pauser og kommer oss ikke ut av
flyet i løpet av dagen, ikke i går heller.

Men vi må jo gå på do og spise i løpet av 12 timer vi også, så
derfor får vi levert mat ombord av SAS som vi må prøve å
få spist på turen, litt gjemt bak gardinen rett ved toalettet....

Her ligger ingen på latsiden...

...men i morgen i Haugesund, da skal jeg nyte dagen og håper
på litt turvær og jeg har med regnjakke.

Jeg har en kollega, Lena Ronge, som skriver godt og hadde
en kronikk i Dagbladet i går. Har du tid og lyst å lese om
"Jakten på billigbillettene" så finner du den HER


Ha en fin dag!


- Posted using BlogPress from my iPad

10 kommentarer:

  1. Litt av en arbeidsdag du har fremfor deg, høres rimlig hektisk og slitsomt ut. Ønsker deg en fin dag!

    SvarSlett
  2. Jeg håper du får en OK uke tross alt.
    Jeg har lest stykket til Ronge. Veldig godt skrevet. Sånt er jeg opptatt av, men så ER jo spørsmålet: Når skal jeg slutte å være glad for billige flybilletter, billig kjøtt og smugleøl fra Polen? Iallefall trenger vi alle slike Wake up calls som Ronge kommer med. Men det spørs om vi klarer å være prinsippfaste nok.

    SvarSlett
  3. GOD TUR ! jeg misunner dere ikke jobben !

    SvarSlett
  4. Og det var akkurat det jeg også skulle si, men jeg gjentar likevel:
    Jeg er ikke misunnelig - god tur:)

    SvarSlett
  5. Jammen er det travle arbeidsøkter for dokke.
    Eg trur ikkje det er så godt kjent rundt om..
    Las kronikken, det er virkeleg tankevekkande, og burde nå ut til fleire.
    Vi bør alle gå i oss sjølve og tenke.

    Ynskjer deg god ei god veke sjøl om det er travelt.

    SvarSlett
  6. Før trodde jeg det var glamorøst å være flyvertinne, nå skjønner jeg mye bedre! På tross av dette greier dere å være blide og hyggelige, jeg skjønner det ikke

    SvarSlett
  7. Sånne jobbdager har jeg hørt mye om fra min mann som jobber i samme selskap som deg :) Slitsomt, men tror de fleste trives godt :) Ha en finfin tirsdag!

    SvarSlett
  8. Var innom en snartur i går, jøss for et tempo. Arbeidsgiverne tar fra oss mer og mer, på min jobb også. Og min arbeidsgiver er veeldig rik, men allikevel så skal det spares sånn utover det normale. Du får nyte de fridagene du får.

    SvarSlett
  9. Da vi dro til Dubai, så syntes jeg nesten synd på flypersonalet. De smøg til seg mat bak forhenget mens vi andre kontinuerlig åpnet opp og gikk på do.... Ikke akkurat verdens beste spisested...

    Ønsker deg en flott tirsdag :)

    SvarSlett
  10. Skal si dere har hektiske dager på jobb!! Tankevekkende innlegg av Lena Ronge.

    SvarSlett