Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 18. april 2013

Kane og Abel....

av forfatter Jeffrey Archer....




Boken handler om William Kane som er født inn i en søkkrik
amerikansk familie i Boston og Abel Rosnovski som er en
fattig polsk immigrant...

De er begge ambisiøse og deres veier møtes og vi følger
dem gjennom tre generasjoner og 60 år.

Boken kom første gang ut i 1979 og er en fin og lettlest
ferielektyrebok som nesten bikker over til å være i
kategorien ukebladlektyre hadde det ikke vært for at
Archer har et veldig godt språk som fenger meg og
gjør boken lett å like.


- Posted using BlogPress from my iPad

6 kommentarer:

  1. Absolutt en bok jeg kan tenke meg å lese. Fint med lettleste bøker med innhold!

    SvarSlett
  2. Tror jeg har lest den for lenge siden, men skal ta å låne den på biblioteket. Takk for tipset, ha en fin fredag.

    SvarSlett
  3. Denne skal jeg se etter hos bokhandelen! Takk for tips.

    SvarSlett
  4. Har aldri lest noe av Archer, selv om jeg 'traff' ham en gang ( se blogginnlegget mitt om Maggie) :-)))

    SvarSlett
  5. Takk for tipset. Jeg skal se etter denne på biblioteket når jeg leverer den jeg leser nå, etter tips fra Glamourbibliotekaren: Jenny av Sigrid Undset. Synes den er fin også, liker litt sånn gammeldags sprog... hinanden... hahaha.

    :)

    SvarSlett