Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 23. april 2013

Deilig sitronkylling.....

..stekt i leirgryte. Så enkelt, så smakfullt og så mørt...





Dette er hva jeg serverte Mannen til middag på søndag....

Kyllinglår saltes og peppres og legges i gryten. Dekk lårene
med sitronskiver, svarte oliven, rosmarin og ett laubærblad.
Sett gryten på nederste rille i stekeovnen på 200 grader i ca
2 timer...

Nå har du 1,5 time til rådighet til å gjøre noe annet før du
skal starte på tilbehøret....



...etter de to timene i ovnen ser det slik ut.

Jeg serverte dette med blomkålris til meg og byggris til Mannen
sammen med wokket squash, paprika, sukkererter, brekkbønner,
asparges og rosenkål. Grønnsakene fikk noen dråper balsamico
på seg ved servering...

NB! Husk at leirgryten må ligge i vann for å trekke til seg
fuktighet før bruk.

- Posted using BlogPress from my iPad

8 kommentarer:

  1. Dette så godt ut. Jeg har leirgryte,men har aldri brukt den. Tror jeg må merke meg denne oppskriften nå.
    Klem

    SvarSlett
  2. Såg både godt og enkelt ut.
    Men leirgryte har eg ikkje…

    SvarSlett
  3. Namm. Det ser nydeleg ut !!
    Eg har ikkje leirgryte, men trur det må bli godt i ildfast form òg :)

    SvarSlett
  4. Denne oppskriften skal jeg prøve.Jeg har også leir gryte som aldri har vert brukt. Ser du bruker balsamico over grønsakene er det hvite eller mørke balsamico du bruker.

    SvarSlett
  5. TAKK! Der fikk jeg dagens middagstips. Jeg har en kalkunfilet i kjøleskapet jeg vil gjøre det samme med. Gleder meg til middag. Staser på at patriarken blir fornøyd også.

    Håper du har gode vårdager, Ingrid.

    SvarSlett
  6. Så da deilig UT !!
    Nam nam...elsker kylling, er vel mitt favoritt kjøtt (fulg)

    SvarSlett
  7. Herlig! Her ble det hentet sushi etter flere timer i bursdag på lekeland! ha en koselig kveld!

    SvarSlett