Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

lørdag 13. april 2013

Brosme....

Mannen stod for den beste middagen i snøværet på
torsdag. Jeg satt i sofaen med en G&T og bare gledet
meg til måltidet og blei mer og mer sulten ettersom
luktene fant veien bort til salongen og meg....



Stekt brosme (nesten bedre enn breiflabb synes jeg) med
crême fresh, reker, selskapserter, paprika og vårløk. Tilbehør
av asparges og perletomater med sitronolivenolje og
balsamico... Kokte amadinepoteter til Mannen og blomkål-
og sellerimos til meg....

Har de brosme på din lokale fiskebutikk i dag er det
bare å løpe og kjøpe ca 200-250 gr. pr. pers og servere
den nydeligste lørdagsmiddagen...

Fisken frigjøres for bein, saltes og pepres og stekes lett
i olje og smør. Legg fisken på et fat og hell crême fresh i
panna og bland oppi grønnsakene. La dette godgjøre seg
litt. Legg fisken tilbake i sausen og la den varmes litt opp.

Ferske reker på toppen når fisken er lagt opp på tallerken
er prikken over i'en....

Bon appetitt og god lørdag.


- Posted using BlogPress from my iPad

5 kommentarer:

  1. Det så fantastisk godt ut..fikk jeg lyst på.:))

    Skjønner du venter på våren ja...og til å komme i gang.:) her er drømmen en pergola på terrassen, får ikke noe dreis på terrassen hjemme, er så koselig hos oss i Sverige...men hjemme akk...Trenger jo egentlig ikke mildvær for å lage pergola, det er bare så mye hyggeligere...:) Kommet bittelitt snø i natt...men ikke noe som må måkes.:) heldigvis...grått vær nå, i grevens tid for det vintergrønne...bakken er full av tele..og solværsdagene har jo nesten ingen ende tatt, ingen god kombinasjon.:) fortsatt god helg.:) KLEM

    SvarSlett
  2. Mmmmm dette ser og høres kjempegodt ut. Må vise "kokkemannen" :)
    Herremin for et vær om dagen ja, herremin som jeg snakker om været. Jeg kramper mot vår og vil ikke se ut av vinduet, heldigvis har det ikke lagt seg spesielt mye her da, men fy søren - i går snødde og slapset det hele dagen. Hele dagen!!!
    Jeg frøs skikkelig på vei hjem, på sykkelen. Evig optimist som jeg er så skriver jeg vår i luften på bloggen i dag, haha. Det er jo 4 varmegrader og det sludder ikke i dag ;)

    Ha en herlig helg! Nå skal det skures her hjemme, for i kveld får vi gjester og støvdottene er mange ;)

    SvarSlett
  3. Denne fiske retten ser virkelig god ut så denne må jeg prøve å lage.
    Jeg har en mann som fisker en del og det hender ofte at han har fått brosme men den har blitt levert til fiskemottak fordi jeg ikke har vist hvordan jeg skal tilbrede den. Men nå skal jeg sannelig prøve å lage din oppskrift.
    Har heklet ferdig PONCHOEN du la ut bilde og oppskrift på og den ble veldig fin og jeg har fått kjempe mye skryt av den når jeg har brukt den.
    Så tusen takk for at du deler oppskrifter på både mat og håndarbeide med oss blogg lesere. Har prøvd meg på mange av dine oppskrifter og di er alltid like gode.... Den røde pestoen har blitt en favoritt så nå kjøper jeg aldri ferdig pesto lengre lager etter din oppskrift.
    Ønsker deg en god helg ::))
    Hilsen Solveig



    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Solveig. Så hyggelig å høre at ponchoen blei fin og veldig kjekt at du liker oppskriftene jeg legger ut. Det varmer. Og brosmen er jeg sikker på at du liker. Tusen tusen takk og god helg til deg også.

      Slett
  4. Ser ut som eit smakfullt middagsmåltid.
    Ja, det er utruleg mykje godt ein kan lage av fisk, det er berre fantasien som set grenser.
    Fin laurdagskveld :)

    SvarSlett