Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 23. april 2013

Å spise lavkarbo....

kan by på utfordringer når jeg er på jobb over
flere dager, men så lenge det gjør at min kropp
fungerer så bra, så fortsetter jeg....

Noen hotellrom har ikke kjøleskap og andre
ligger ved flyplassen uten mulighet for å kjøpe noe på
dagligvarebutikk. Og ofte drar jeg så tidlig avgårde fra
hotellet at det er for tidlig for meg å spise frokost.




Her er noe av utvalget jeg ofte bærer med med i bagen...

Kokte egg, skivet squash, paprika og bifftomat. Protein-
brød, nøttebriks og knekkebrød. Granola og sukrin blandet
med kanel og kruskakli til å strø på Cottage cheesen.

Dagens middag har jeg tatt med hjemmefra og er stekte
grønnsaker, grillet kyllinglår og en dasj hjemmelaget aioli.
For meg går det helt fint å spise dette kaldt.


- Posted using BlogPress from my iPad

12 kommentarer:

  1. Hvilke helsefordeler ser du som størst ved å spise lavkarbo?
    Jeg prøver å spise grovt brød,og mindre ris, potet og pasta, men gi det opp helt tror jeg ikke jeg kunne klare. Prøver å ikke spise for mye sukkerholdige matvarer i dagliglivet, men koser meg litt i helgene.

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har fått en mye bedre fordøyelse og er ikke lenger plaget med oppblåst og stinn mage. Det betyr veldig mye for meg. Tidligere tilbragte jeg mye tid på sofaen med kolikksmerter i magen. Jeg spiser sjelden sukker, men spiser ofte softis om jeg skal spise noe søtt. Og så spiser jeg den maten jeg får servert når jeg er på besøk.

      Slett
  2. Så flink du er!
    Jeg bare dytter innpå jeg.......
    Eneste jeg holder meg konsekvent unna er hvetemel.

    SvarSlett
  3. Ja, med litt planlegging er det ikke noe problem å spise lavkarbo selv om man er på tur ;-) Bruker å gjøre som du, og ha med meg litt forskjellig i vesken.
    Hotell frokost er jo forresten lykken i livet for oss som spiser på denne måten...

    SvarSlett
  4. Oppskrift Brosme den 13 April.
    Jeg trenger litt veildning:
    Skal prøve å lage denne retten til helga lurer derfor på hvordan tilbehøret asparges,perletomater med sitron olivenolje lages.Stekes det på panne eller bakes det i steikovnen? Har aldri tilbredet asparges......

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Vi bruker grønn asparges. Brekk av den nederste delen (når du brekker i den, knekkes den automatisk der den skal knekke). Den avbrukne delen kastes. Stek aspargesene i panna på middels varme i litt meierismør og olivenolje. Stikk gjerne med en tannpirker for å kjenne at pirkeren går igjennom. De skal ikke være møre, men heller litt faste. Tomatene deles i to og varmes litt opp i panna sammen med asparges. Dryss på litt salt. Når dette anrettes på tallerken så drypp over olivenolje tilsatt litt sitron og drypp også på noen dråper god balsamico. Lykke til!

      Slett
  5. Jeg syns du er veldig flink jeg også :)
    Jeg er glad i brød og alle de typiske karbotingene da, men prøver å spise litt mindre av det.
    I dag laget jeg wok og vi hadde ris til, men jeg tar litt mindre ris og noen ganger har vi også quinoa til i stedet for som er mer protein etc.

    Inntrykket mitt er i hvert fall at dere som spiser lavkarbo får i dere mye grønt og det er jo bra :) Men akkurat det derre high fat, low carb er jeg skeptisk til...

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Mette. Jeg spiser bare low carb og Ikke high fat.... Og jeg spiser store mengder grønnsaker. Jeg er også litt skeptisk til for mye bacon, smør og fløte...

      Slett
  6. Kan sikkert være utfordrende med hotellmaten, men du har jo løst det problemet bra synes jeg. Selv styrer jeg unna hvetemel, sukker. Brød har jeg sluttet med. Hvitt ris er erstattet av fullkornsris.. Den er i grunnen veldig god.. Fisk, kjøtt enten biffstrimler, kylling. Svin styrer jeg unna.. Er mye bedre i magen jeg også.. Bacon, smør og fløte tar jeg ikke..

    SvarSlett
  7. takk for tips.. du må gjerne legge ut mer.. jeg er tom for ideer og trenger å komme i form.. igjen ;-)

    SvarSlett