Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 17. mars 2013

Ribbe á la Hellstrøm....

servert med brokkoli og blomkål- og sellerimos....


I frysen hadde vi en ribbe liggende fra jul og
oppskriften finner du HER

Neste gang vil jeg steke den en time lenger. Vi liker når
den er så mye stekt at kjøttet løsner fra beina og mye av
fettet er stekt bort.

I steden for å sile stekeskyen moste jeg grønnsakene
inn i sausen med stavmikser og kuttet ut melet.

Dette er et godt alternativ om du ikke ønsker julefølelse
en søndag i mars....

- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

  1. Dette så virkelig godt ut!
    Rart med hvordan visse matretter er veldig sesongbetont.
    Ha en fin uke!
    Klem Hanne

    SvarSlett
  2. Næææ, har aldri i mitt liv spist ribbe, annen tid av året, enn JUL!

    Men, fryseren må jo tømmes, så da var jo dette en god ide, så veldig godt ut :)

    SvarSlett
  3. Det er vel "ingen" som 'ikke ønsker seg en julefølelse' i mars?... Tjihi...
    Har laget Hellstrøm sin ribbe jeg også,
    men syntes min var bedre.. =)

    Vi hadde ribbe i Påsken i fjor ;)
    Tja, kanskje jeg skal kjøpe en i år også?
    Ser at de fortsatt har Gilde sin familieribbe på Rema =)

    Takk for gratulasjoner til mannen =)
    Ser lite til han etter de nye arbeidstidene gitt..
    Jaja, en får vel håper på bedre tider =)

    SvarSlett
  4. Ribbe syns jeg smaker best omkring jul. Hellstrømribba prøvde vi oss på, jeg og yndlingssønnen sist jul. Godt blei det. Og enig, den må stekes så beina slipper.
    Ny nydelig uke ønskes.

    SvarSlett
  5. Så godt med ribbe selv om det er mars :) Takk for pc tips. Det ble en acer windows 8- rett å slett fro at den kostet bare halvparten av en mac airbook :P

    Bruker også nettbrett, men når det gjelder å tømme kamera- bilderedigering å slikt så er det kjekt med en pc også..

    Ønsker deg en flott uke

    Klemmer fra Monica

    SvarSlett
  6. Jeg kjoper ofte et lite stykke ribbe og lager pa sondager som alternativ til annen sondagsmiddag. Det gar sa bra sa - trenger jo ikke alt det andre 'juletilbehoret'! :-)

    SvarSlett