Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 13. mars 2013

Regnbuens farger....

det var det ikke mange av på jobb i dag...




På min første flygning i dag tidlig hadde vi 116 passasjerer,
kvinner og menn. Jeg lot meg fascinere av yttertøyet og
det var heller kjedelig.....

Det jeg så var to røde jakker, en orange ullkåpe, en limegrønn
og en beige dunkåpe og en lilla allværsjakke. De to røde
jakkene tilhørte menn. Det resterende yttertøyet, altså
tilhørende 110 passasjerer, var enten svart, mørk grå, mørk
brunt eller marineblått.




Tenk om vi også på vinterstid kunne ha dristet oss til å
kle oss litt mer fargerikt og med litt mer femininitet for oss
kvinner.....


- Posted using BlogPress from my iPad

12 kommentarer:

  1. Ja tenk om vi kunne det :) I dag dristet jeg meg til mine orange jeans... Men må inrømme at jeg følte det ble litt vel VÅRLIG! Men nå etter å ha lest innlegget ditt idag... skal jeg klappe meg selv på skulderen! Jeg vil ikke være en grå mus..

    PS! Tusen takk for fiiine kommentaren hos meg ;)

    -Klem Kjersti-

    SvarSlett
  2. Det har du heilt rett i.
    Me er altfor nøytrale....
    Eg har forresten ei oransje/ferskefarga ullkåpe som eg tek fram om våren. Tenkte berre at snøen kunne forsvinne først :)

    SvarSlett
  3. Fargene har en tendens til å komme med våren..
    Hvorfor det er slik har jeg ikke tenkt på, men kanskje vi følger fargene i naturen?
    Ååå, nå fikk jeg lyst på den grønne jakken med pelskrage (nederst til høyre på det nederste bildet)Lekker! :-)

    SvarSlett
  4. Artig observasjon - nordmenn er nok ikke så vågale med farger, vinterstid. Tro hvorfor?

    Da jeg kom tilbake til Italia, forrige mnd, sto vi ved bagasjebåndet på Fiumicino flyplassen, og alle nordmenn rundt der var kledd i akkurat de fargene, meg iberegnet grå ullkåpe, og midt i mengden lyste en dame opp, italiener, i sin knall oransje kåpe, hun var altså såååå stilig, at jeg fikk jo lyst på maken....men, har ikke funnet, endte opp med en lys beige....den lyser vel kanskje opp blant alle, sorte, blå, grå...?

    SvarSlett
  5. Tror nok folk kler seg litt etter humøret og man lukker seg litt mer inn om vinteren. Snart kommer fargene til å blomstre. ;-)

    SvarSlett
  6. Helt enig med deg! Glade, spreke farger er bra for humøret :) i forretningslivet er dwt vel mer " safe" å ha mørk kåpe og frakk. Jeg er blitt så glad i farger. Gleder meg til å ta på min orange jeans. Kjører litt trygt når det gjeldet ytterplagg, jeg og, men kan stolt si at jeg både har en lilla og en turkis vinterjakke :)

    Fin kveld til deg :)

    SvarSlett
  7. Hihi! Artig innlegg!
    Eg sjølv har ein tendens til å bruke svart, men bruker litt meir farge på skjerfet.

    SvarSlett
  8. Eg kjenner meg att! Jakka eg reiste med førre veke, er blå som nedst på øvste bildet ... Så har eg lyst på fargar både på sko og bukser. Ein må ha noko nøytralt innimellom. Då vel eg å kjøpe dyre nøytrale plagg og heller slå til med fargar på overdelar og tilbehør.

    SvarSlett
  9. Norge er vel ikke noe mote-mekka, se på skoene neste gang *smil* Jeg har vær å sett etter ny vinterjakke/kåpe, men nei, ikke noe jeg helt falt for. Det er mye dun nå og jeg er 160 høy, ikke laget for meg.

    SvarSlett
  10. Tja, vi nordmenn er nok trauste og velger gjerne nøytrale farger. Så fiffer man opp med et fargerikt skjerf ol, hvis man skal være litt fresh og gæren.
    Sjøl har jeg en orange kåpe. Hønngammel. Får meg ikke til å kvitte meg med den. Blir aldri lei den. Passer fortsatt. Bruker den noen ganger hver høst/vinter. Får ofte oppmerksomhet og kommentarer når jeg har den på. Ikke alltid jeg er i humør til å stikke meg fram. Da blir det noe mer nøytralt.

    SvarSlett
  11. Hihi er så enig:))barna kler seg fargerikt så kvifor ikkje oss?
    Lettere med fargen om våren men kanskje det hadde vært godt å friske opp i den årstida og?
    Fine dag til deg!
    Klem fra Lillian

    SvarSlett
  12. Enig !!!
    For kun få år siden var det velig mange som brukte fargerike "ull" trench coat. Nå er det mørke Canada Goose som gjelder, eller noe som ligner.

    SvarSlett