Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 19. mars 2013

Fru Tunheim.....


nå også som møbeltapetserer.....


Stolen har fått trekk i lin fra Stoff & Stil og pyntet med
røde knapper som jeg syntes blei litt friskt....

De kommer bare til å bli brukt som supleringsstoler så
da tror jeg linen vil holde en stund. En skal stå på vårt
soverom.

Mannen likte at armlenene i teak har et noe slitt preg.
Det er ikke helt min greie, men jeg lar det gå siden
det er mye jobb å fjerne eldgammel lakk.

En fagprøve hadde jeg ikke bestått på denne jobben,
men det gjør ikke noe så lenge vi er fornøyd og jeg liker
å lage "ting".




Her er utgangspunktet. En gammel håndlaget stol fra mitt
barndomshjem som er blitt trukket om en gang med det
stoffet den har her. Slitt og god.

Jeg har en stol til og tror jeg lager den identisk.


- Posted using BlogPress from my iPad

26 kommentarer:

  1. Så flink du er. Jeg vil si du overrasker med mye forskjellig kunnskap.
    At armlenene er slitt tror jeg bare er fint på denne stolen, den er jo blitt brukt.

    SvarSlett
  2. Så flott!!! Bestått fagbrev fra meg i hvertfall :) Enig med Bente over her - la armlenene være.

    SvarSlett
  3. HEI,
    flink! ble kjempeflott jo!
    DU KAN MYE FORSKJELLIG!
    ha en fin dag.
    klem TOVE

    SvarSlett
  4. Den ble knallfin, jeg like sånne spesielle møbler. Alt du kan, jeg har ti tommeltotter, men er flink i teorien. Ha en flott tirsdag.

    SvarSlett
  5. Den vart skikkeleg tøff! Armlena i teak var også stilig.

    SvarSlett
  6. Kul ble den. Maritim look, og med en helt personlig toutch. Er enig med mannen din, ang slitte teakarmlen. He he..
    Vi har en liknende stående i kjelleren etter svigerfamilien. Hm, demonterer du stolen for å få til det her? Aldri trekt om noe før, så jeg spør sikkert dumt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elisabeth. Det er kun armlena jeg har tatt av. Var veldig spent jeg også for dette har jeg aldri gjort før....men som Pippi sier "Det har jeg aldri prøvd før så det får jeg sikkert til"...

      Slett
  7. Stolen din ble nå fin. Hvor holder du til? For dersom det er i Akershus/ Østfold så kommer jeg gjerne :D Klem Grethe

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisan Grethe. Det blir et stykke...jeg bor på Jæren.

      Slett
  8. Wow, wow og dobbel WOW !!

    Fru Tunheim, nå overgår du deg selv - dette var virkelig imponerende flott gjort.

    Modig gjort, og begynne syns jeg, har kun trukket om stolseter, sånn du kan løfte rett opp og ned...hehe

    Og jeg sier som flertallet og ikke minst MANNEN, enig i slitte teak armlener, sorry Frue...:)

    SvarSlett
  9. Kor flink du er !!
    Og så fin den vart. Eldre lenestoler er gode å site i, dei var laga for å vare lenge.

    SvarSlett
  10. Du så fin og stillig den ble. Så flink du er!
    Liker spesielt at du brukte røde knapper... WoW!

    Fin tirsdag til deg

    -Klem Kjersti-

    SvarSlett
  11. Eg er også imponert! Gamle møblar er ofte av god kvalitet og verdt å ta vare på.

    SvarSlett
  12. Kjempeflott ble den!!!!
    Mulig du har noe å falle tilbake på, hvis du skulle gå lei av jobben din?

    SvarSlett
  13. så tøff den ble.:) og helt klart deilig å fornye seg litt..) og ja takk...det jeg mener også...på det lyse syntes skiten..))

    ha en kos kveld.:)

    SvarSlett
  14. Åhhh, så fin den ble! Fagbrev bestått fra meg også!! Stoffet var rålekkert, og armlenene trenger du ikke gjøre noe med. Jeg har flere gamle stoler, har tenkt i åresvis på å trekke de om, men motet svikter. Dette ble rene, skjære inspirasjonen! Takk skal du ha! Kanskje jeg kan tenke som Yngvar i programmet PULS på NRK: "det er berre å gjer da! ;)

    Ha en fin kveld!

    Hilsen Ingrid

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det. Du får det ikke til om du ikke prøver.

      Slett
  15. For en flott stol som ble som ny etter omtrekking:) Stilig med de røde knappene og det hvite og svarte stoffet:)
    Nydelig kjole på snasen dame i headeren din:)

    Trine:)

    SvarSlett
  16. Ai ai ! Dette ble skikkelig fint :)
    Likte at treverket fikk være som det er og stoffet hadde skikkelig klasse !
    Tar av meg hatten.

    Janne :)

    SvarSlett
  17. Så flott resultat!! Dette arbeidet må du være stolt av!!:-) (Så bra at mannen vant diskusjonen om armlenene...he, he!)

    SvarSlett
  18. Vakre stoler! Det er morsomt å møbeltapetsere, men ganske krevende:) Hat gjort det selv, uten fagbrev...
    Så morsomt å ta vare på møbler som man er vokst opp med også!

    SvarSlett
  19. Den ble jo utrolig fin! Du er superflink, altså :-)

    SvarSlett
  20. Hei!
    Så fin stolen ble! Ja, de gamle stolene er ofte veldig gode å sitte i, så det er jo synd å ikke la dem får et videre liv med nytt trekk! De røde knappene var prikken over i'n!

    Ønsker deg en flott dag!

    Klem Cathrine :-)

    SvarSlett
  21. Wow, du er
    jammen effektiv!!

    Kjempefint!!

    Ønsker deg og dine
    en fantastisk påske!!

    HCklemm

    SvarSlett
  22. Hei!
    Så flott stolen ble!! Jeg fant to nesten like stoler i grønt her om dagen! Noen hadde bare slengt de ut av en bil og kjørt....De ble med meg hjem....Klarte ikke gå fra de..
    Nå står de å vaskerommet og venter. Jeg har aldri trukket om møbler før, så har litt prestasjonsangst, kjenner jeg..
    Men nå inspirerte du meg til å prøve!
    Ha en fin påske!!
    Legger meg som følger:-)
    Klem Siri

    SvarSlett