Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 13. februar 2013

Tett inntil dagene...

en biografi om Güllü Can, Mustafa Can sin mor...


Nydelig skildring fra Can om sin mors liv fra hun vokste opp
i fattigdom i en landsby i Kurdistan. Hun giftet seg i en
alder av 15 år, var analfabet, fødte 15 barn hvorav 7 døde
og hun utvandret til Sverige med barna på midten av 70 tallet
for å følge etter sin mann som hadde skaffet seg jobb og bodd
noen år i Sverige allerede....

Men hvem var hun, egentlig?



- Posted using BlogPress from my iPad

7 kommentarer:

  1. Den boka greip meg verkeleg rundt hjarterøtene! Eg synest ein får god innsikt i korleis son og foreldre tenkte om det å forlate heimlandet og starte eit nytt liv i eit framandt land. Den gir oss mykje å tenke over.

    SvarSlett
  2. Takk for tipset, den skal jeg få tak i.

    SvarSlett
  3. Den boka gjorde veldig inntrykk på meg. Jeg ble nok litt mer ydmyk og bittelitt klokere etter å ha lest den boken, ja.
    Men kanskje også litt lei meg over at noen går gjennom livet uten å benytte seg av de mulighetene som ligger i det å kunne bo i et rikt og fritt land. Men hva vet vel jeg.....

    SvarSlett
  4. Å..fikk lyst til å lese den boken, takk for boktips!:)Ønsker deg en kjempefin torsdag!:)Klemmer fra Else Britt:)

    SvarSlett
  5. Alltid fint med boktips, den høres interresant ut. Ha en flott torsdag.

    SvarSlett
  6. Takk for anbefalingen, fru T. Fått den av en annen venninne også. Står på lista mi.
    Håper formen er god igjen.

    SvarSlett
  7. Hadde jo egentlig tenkt å lese denne, takk for at du minnet meg på at den fremdeles står "på vent"!

    SvarSlett