Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 25. februar 2013

Poncho....

det liker jeg......



Her er jeg i min gamle poncho som jeg bruker om våren
og tidlig høst. Den er superenkel å lage og det går veldig
fort siden ullgarnet er tykt og heklenålen stor....



Har du lyst å prøve deg er mønsteret her. Det blir større av
å klikke på bildet....




Hengt over en stol er den enklere å ta i øyesyn og som
sagt, superenkel modell som alle kan prøve på selv med
liten erfaring med heklenålen....


- Posted using BlogPress from my iPad

21 kommentarer:

  1. Så flott- og veldig kledelig til deg!
    Kjekt med enkle og greie oppskrifter.
    Takk for at du deler :-)

    SvarSlett
  2. Den var virkelig fin til deg !
    Artig hvordan poncho kommer og går i motebildet...:)



    SvarSlett
  3. Dæsken kor fin den ponchoen var, trur jammen æ skal prøve og hekle den ;:)

    Håper værgudene blir snille med oss når du skal nordover, æ skal til Harstad på søndag en tur :)

    Kos dæ nordpå, klem, Lisbeth ;)

    SvarSlett
  4. Den var rålekker og du var lekker i den!!

    SvarSlett
  5. Oh that brings me back to my college days when I as making those in droves. My (ex) husband when we met, 'forbid' me to wear them. Umph! You may have started something in me.

    SvarSlett
  6. Den var fin, og ser ut til å passe deg godt.

    SvarSlett
  7. Veldig fin, takk for at du deler oppskriften med oss .
    Har du brukt garnet Alfa og heklenål str 7

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg brukte Alfa og nål 7 tror jeg. Det er noen år siden jeg laget den, men bruker den jevnlig...

      Slett
  8. Superfin er du i ponchoen, fru T :o)

    Er ikke god med hekling, men har en strikka poncho i sort. Hatt i mange år, men liker den fortsatt like godt.

    Ang mitt forslag - det er lov å prøve seg. Hi hi… Hadde vært hyggelig med en kaffeprat en gang :o)

    SvarSlett
  9. Den var fin !
    Men lettvint å lage ?? Det vil nok ta lang
    tid for meg iallfall ;)
    Nyt den deilige ponchoen !

    SvarSlett
  10. Den var lekker,og du kledde den veldig godt.
    Klem

    SvarSlett
  11. Ponchoen din var utrolig fin og kjempe flott på deg!
    Den veska du har på bilde var også utrolig fin. Lurer på hvilket merke det er og hvor den er kjøpt/selges

    SvarSlett
    Svar
    1. Heisann... Vesken er en gammel Louis Vuitton og trolig finnes ikke den modellen lenger. Jeg kjøpte den i Bologna for mange år siden.

      Slett
  12. Det var en kjempefin poncho! Jeg husker jeg heklet 1000000-vis av sjal med et lignende enkelt monster da jeg var i tenarene. Tror 'alle' i familien hadde av disse sjalene - om de ville eller ikke! Jeg tror jammen jeg skal prove meg pa denne. Holder pa med et veldig tynt sjal til en venninne som skal gifte seg til sommeren (hun skal ha det over bryllupskjolen), men jeg liker a veksle litt pa det jeg holder pa med. Takk for at du delte!

    SvarSlett
  13. Hei
    Har tenkt å prøve å hekle en sånn Poncho, lurer på hvor mange cm du har på frynsene på din ?
    Ser ut som frynsene er kortere på din enn den som er på mønstret og det syns jeg er penere::))

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har tre tråder i hver og de er ca 15 cm lange. Festet i ponchoen blir de da ca 5-6 cm. Jeg syntes frynsene på mønsteret er for lange for meg som er så lav...

      Lykke til!

      Slett
  14. Har 2 spørsmål om PONCOEN:
    Lurer på hvor mange omganger du hekler rundt til halsen og hvor mange omganger du hekler på selve ponchoen.
    I oppskriften står det 25 cm til hals synes det var veldig mye det virker mindre på din.
    Hilsen Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Solveig.
      Nå er jeg på hytta og har ikke ponchoen her. På bildet ser det ut som jeg har ca 30 omganger på ponchoen, men det er bare å prøve deg frem til ønsket lengde. Jeg er bare 160 cm høy og da må ponchoen ha lengde deretter. 25 cm til hals stemmer trolig, det er en rullehals og trenger litt lengde for å rulles.

      Slett
  15. Hei igjen (:)
    Jeg skal nå starte å hekle Ponsjoen etter din oppskrift ( er ikke så erfaren på hekling) Jeg er 162 cm høy, derfor lurte jeg på hvor mange runder du heklet på ponsjoen din og likedan hvor mange runder du har rundt halsen. For din ser helt perfekt ut.
    Solveig

    SvarSlett