Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 30. januar 2013

Vigdis Hjorth Leve posthornet....

Nei, dette var ikke min greie.....




Jeg irriterte meg over hovedpersonen....

Skrivestilen består av ofte veldig korte og lite beskrivende
setninger, noe jeg opplevde som en oppremsende og
masete skrivestil i en roman. Jeg fikk ingen "drive" og
flyt i språket.

Men kanskje de som forstår seg på litteratur har en annen
oppfatning....

Jeg likte det i alle fall ikke og ikke historien heller,
men tvingte meg til å lese den ut. Skal sies at de siste sidene
blei skumlest veldig fort bare for å bli ferdig.


- Posted using BlogPress from my iPad

9 kommentarer:

  1. Jeg likte boka godt - men jeg har stor forståelse for at mange ikke liker den knappe stilen til forfatteren. Tror ikke det har noe med å forstå seg på litteratur å gjøre, for alle som leser har sin egen forståelse for litteratur, og selv om man kan finne noen som har sånn noenlunde lik smak, så vil det alltids finnes bøker der de FØR var enige, men NÅ er skikkelig uenige.

    SvarSlett
  2. Godt vi har hver vår smak. Jeg for min del liker ikke hennes bøker i det hele tatt. Fikk en ny bok i dag; Kunsten å høre hjerteslag. Blir spennende å se om den er lesbar :)

    SvarSlett
  3. Har ikke lest boka, så den kan æ ikke utale mæ om.
    Takk for koselig kommetar inne hos mæ.

    Lisbeth :)

    SvarSlett
  4. Enig med deg du. Jeg leser alt Vigdis Hjort skriver, og liker hennes stil, men denne boka fant jeg lite interresant. Jeg tvang meg også,helt til jeg la den fra meg. Ikke min greie heller.
    Nå leser jeg Vinter over verden av Ken Follet.
    Klem

    SvarSlett
  5. Ikke lest den - ei heller noe annet hun har skrevet.....

    Dog, jeg har akkurat blitt ferdig med "Glassblåseren fra Murano" - som fenget meg, og klart det hjelper på hvis man er mer enn gjennomsnittlig glad i Italia og alt det byr på.....

    God kveld ønskes deg, så håper jeg neste utvalgte bok fenger deg :)))

    SvarSlett
  6. Jeg har heller ikke lest boken og kan ikke si noe om den.
    Trodde jeg hadde lest en bok av denne forfatteren, men nå husker jeg ikke tittelen en gang og når jeg sjekker hva hun har skrevet som de selger på Capris så finner jeg ikke den der heller, så da husker jeg nok feil.
    Hm... innbiller jeg meg dette eller har hun skrevet ungdomsbøker også? Tidligere altså?

    SvarSlett
  7. Jeg har aldri greid å komme gjennom ei eineste bok av Vigdis Hjorth, hun er ikke min forfatter i alle fall. Jeg blir bare irritert. Men kjære deg, hvorfor tvinger du deg til å lese bøker du ikke liker? Det er det da vel ingen grunn til. Jeg gir ei bok kanskje et par-tre kappitlers sjangs, og så klapper jeg den igjen for godt hvis den da ikke virker en smule interessant. Livet er alt for kort til å bedrive tvangslesing av skjønnlitteratur!

    SvarSlett
  8. Jeg hadde håpet å møte deg på 17.30 flyet fra Gardermoen til Værnes i kveld.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det var synd...jeg har vært i Oslo og London i dag.

      Slett