Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 16. januar 2013

Sukkerbrød.....

Får du ikke til flotte sukkerbrød, prøv denne idiotsikre
oppskriften.....




4 egg
160 g sukker
120 g mel
30-40 g potetmel
1 ts bakepulver

Pisk egg og sukker skikkelig godt og tilsett resten.
Rør i melet med en god ballongvisp for hånd så luften i
eggedosisen ikke går ut.

Stekes på stekebrett på nederste rille ved 180 grader
eller 160-170 grader varmluft ca 30 min eller til kaken
løsner fra kanten. 24 cm kakeform smøres godt.

Mannen har bursdag i morgen og ønsker seg
marsipankake....og det må han jo få!


- Posted using BlogPress from my iPad

8 kommentarer:

  1. Takk for oppskrift. Har aldri laga slik bunn...ein gong må bli den fyrste!

    SvarSlett
  2. Sier som Shy over her, aldri laget slik bunn, jeg heller..... ingen god baker, dessverre.

    Heldig mann som får hjemmelaget marsipankake, nam nam....håper du viser oss ferdig pyntet kake?

    På forhånd, gratulerer til mannen imorgen :)

    SvarSlett
  3. Klart han må få det! =)
    Mitt sukkerbrød blir alltid veldig høyt, luftig og godt! Deler bunnen i fire!
    Piece of cake! =)

    SvarSlett
  4. Ahh! Takk! Sukkerbrødenene mine er rett og slett et sjansespill, så denne oppskriften skal prøves neste gang! :-)

    SvarSlett
  5. Hurra for den heldige mannen! Og for den dyktige fruen som oppfyller hans bursdagsønsker. Det er hyggelig å glede hverandre.

    Godt du er ferdig med jobbing, slik at dere kan feire sammen i morgen. Kos dere.

    SvarSlett
  6. Nam nam! Gratulerer til mannen, i morgen :)

    SvarSlett
  7. Dear One!

    Oh that is so cute that you are making this especially for your man's birthday.

    Happy Birthday to Mr. Tunheim!

    SvarSlett
  8. Ikke ofte jeg baker sukkerbrød lenger, men takk for nok en fin oppskrift.
    Som regel bakes jeg rullekake. Mannen her vil ha en spesiell kake med tyttebær i kremen til sin bursdag ( i oktober).
    Din mann får nok en fin dag med marsipankake og det hele...

    Bente

    SvarSlett