Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

onsdag 2. januar 2013

Hverdagen har innhentet oss...

og det er helt greit, for til syvende og sist er
hverdagen i lengden de beste dagene....




Julepynten er pakket ned og gjort klar til gjenbruk neste jul.
Jeg samlet en mengde furukongler i sommer og har hatt
veldig mye glede av dem nå i julen...





Og av alle ting, musemor kom tilrette nå i dag da jeg
tok bort pynten på juletreet! Tenke seg til all den letingen
og frustrasjonen som har pågått på grunn av forsvinningen.
Flere i huset har gjennomgått treet og noen med lommelykt.
Hun hadde kilt seg mellom noen tette greiner....




Tretti minutter etter at pynten var fjernet så var Mannen
i sving med oppkuttingen. Og som dere ser så er all
snøen vi fikk før jul sporløst borte og plenen julegrønn
igjen....


Vi har hatt en stille og fredelig jule- og nyttårsfeiring
sammen med venner og familie. Spist mye god mat,
hatt nydelige ting i kopper og glass, både med og uten
bobler....

Den største spenningen for oss var om Ingeniøren
klarte å komme seg hjem til jul. Han var på en jobb på
en oljerigg utenfor Australia. Han klarte det med et
nødskrik. Brukte 50 timer på turen hjem og landet på
Sola kl 09.15 på julaften....

Nå er som sagt hverdagen her for oss igjen. Studenten
sitter på toget tilbake til Oslo og Revisoren og Ingeniøren
er på skiferie i Østerike. Min stesønn og datter er tilbake
i Paris og resten av min stefamilie er i gang med hverdagen
med jobb, SFO og barnehage...

Håper hverdagene fremover blir gode.



- Posted using BlogPress from my iPad

11 kommentarer:

  1. Først: Godt nytt år frue :)

    Så, flott ny header bildet, tatt i Italia, tro...?

    Vært uten nett siden vi kom til italia, og da skjønner man hvor avhengig man er...hahha...ikke bare av blogging, mailer, sjekke været, nyheter m.m.

    Men, idag kom endelig nettmannen, Marco, med ny antenne, den forrige hadde rett og slett blitt ødelagt.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, bildet er fra turen til Stresa i høst.

      Slett
  2. Flott heading!
    Høres ut for at du har hatt ei fin jul sammen med familien. Ja, hverdagen innhenter oss noen og enhver...:-)
    Så fint at musemor dukka opp igjen!

    SvarSlett
  3. Høres ut som en herlig jul med familie og venner :) Hurra for julemusa, godt ho dukket opp igjen! Enig med deg, hverdager er best :)

    SvarSlett
  4. Godt at vi har mest hverdager, sjøl om jeg har kost meg godt denne jula. Må innrømme at i dag er jeg litt trist, da eldstedatter som bor i Bodø dro. Jeg rydder ikke ut jula før til helga, da vi var bortreist de første dagene av jula. Alene, jeg og mannen i huset, og rester av pinnekjøtt til middag. Åslaug

    SvarSlett
  5. Tunheim! (sorry don't know your first name, but I feel I should know it) Thank you for the info on your family. I didn't include my family at first on my posts, and still not fully but just enough to prove I have them in my life. Thank you! Your header photo is nice of you. You look calm and relaxed, which is good.

    SvarSlett
  6. Så bra at musemor levde i beste velgående :)
    Nydelig bilde av deg på header, og kjekk mann har du også :)
    Ja - hverdagen har kommet, og det er helt ok... Her forsvinner jula ca. 13. dag jul, og det tror jeg i år blir senest søndag..

    SvarSlett
  7. Flott at musa kom tilrette :) Ser at du har startet med nytt år med ny sommerlig header og alt :)
    Ja her er jula også på tur ut av huset, deilig å begynne året uten alt det røde rundt seg.

    Ha en fin torsdag!

    SvarSlett
  8. Der var den lilla musa komen til rette igjen. Det var bra.
    Takk for koseleg kommentar hos meg. Ja, vanlege kvardager er godt. Å prøve nye jobbar er lurt på mange måtar. Eg jobbar med den saken no.
    Og det å passere 50 er ikkje det verste, nei! ;-)

    SvarSlett
  9. Så morsomt - og fint - at musemor kom til rette. Hun har kanskje bare tatt seg en mus(e)morferie!!! ;)

    SvarSlett