Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 21. januar 2013

Heldige meg....

..jeg har fått jobbet noen dager på et rehabiliterings-
senter for eldre på noen av mine fridager...


Bildet har jeg funnet på nettet


Jeg kjente at jeg trengte noe nye impulser og har fått
lov å jobbe som ufaglært assistent. Arbeidet er veldig
meningsfylt og givende, men også krevende og totalt
annerledes enn det jeg driver med på jobb til daglig, selv
om jeg der også noen ganger driver med omsorg for andre.

Jeg må jo bare innrømme at jeg til tider kjenner meg litt
bortkommen og lurer på "hva forventes det at jeg skal
gjøre nå?"...

Men, "øvelse gjør mester" gjelder vel kanskje her også?

En ting har jeg i alle fall oppdaget, 7,5 times arbeidsdag
på senteret oppleves som mye lenger enn 7,5 timer i
luften.

En tur/retur Stavanger-Oslo etterfulgt av en tur/retur
Stavanger-London gir arbeidstid på 9 timer som
forsvinner som dugg for solen...


- Posted using BlogPress from my iPad

13 kommentarer:

  1. Det er spennende (og sikkert sunt) å prøve noe helt annet av og til. Det er utrolig hva en klarer og kan. Tipper du ikke vil føle deg bortkommen særlig lenge hvis du fortsetter der. For noen år siden gikk jeg fra jobb i travelt internasjonalt kontormiljø til jobb som personlig assistent iløpet av få dager. Jeg vet jo nå at kontoryrket var mest riktig for meg, men jammen var det lærerikt og moro å prøve noe nytt. (Og jeg var ganske flink!)

    SvarSlett
  2. Så hyggelig å lese at du tar vakter i helse og omsorg!Det er en viktig og givende jobb. Jeg er veldig glad for at jeg ble sykepleier selv om jeg drømte en gang om å jobbe i luften!
    Takk for at du skriver en så koselig blogg,fru Tunheim! Alltid noe jeg ser frem til etter lange kveldsvakter-å lese din blogg:)

    SvarSlett
  3. Spennande å prøve noko nytt.
    Og du opplever nok at menneska er meir takksame for innsatsen din der enn i lufta kanskje..
    Lukke til, kanskje du skifter yrke etterkvart ?

    SvarSlett
  4. Så fint at det finnes mennesker som har ønske og ressurser til å gjøre en innsats for de eldre, de trenger all omsorg og oppmuntring de kan få.

    SvarSlett
  5. Oj så spennende å lese. Du er imponerende.
    Å ta vare på våre eldre er en fin jobb og jeg synes det er synd at det ikke er bedre betalt. Men det må være veldig givende. Hjartet på rette staden fru Tunheim, det er flott :)

    Kanskje det er noe nytt på gang for deg dette her? Kunne du tenkt deg det?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har ingen umiddelbare tanker om å skifte jobb nå, men ingen vet hvor haren hopper og hva som venter rundt neste sving...

      Slett
  6. Og heldige de som får omsorg av deg :)

    SvarSlett
  7. Oh, how sweet. I had to see what your post was about because it reminded me of my tender moments with my Mom in holding her hand. thank you.

    SvarSlett
  8. Dette må være en ganske stor forskjell fra din vanlige hverdag !

    Så flott at du kan ta deg tid til dette også :) Wow - lærerikt.

    Lykke til !

    SvarSlett
  9. Så koselig at du tar deg litt sånn ekstrajobb! Det er herlig å jobbe med eldre, men dessverre ikke alt... Ja det er lange og harde dager i helsevesenet.

    SvarSlett
  10. Så spennende, fru T. Lytt, se og lær. Er sikker på at du har mye å bidra med i en slik sammenheng.
    Jeg jobber selv på et kommunalt rehabiliteringssenter. Vi bestreber oss på å jobbe såkalt "tverrfaglige" og "brukerstyrt", men får det nok ikke alltid til. Jeg har en variert arbeidsdag, kjeder meg aldri, og utfordres ofte. Jeg får brukt meg selv på mange områder. Jeg slutter aldri å forundres av møtet og historiene rundt de enkelte, og tenker at livet kan leves på veldig mange ulike vis.
    Masse lykke til videre!

    SvarSlett
  11. Tillykke - det lyder som et dejligt og givende job, du har fået på nogle af dine fridag!

    SvarSlett