Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 14. januar 2013

God morgen.....

fra hotellsengen i Trondheim....



Her sitter jeg, lys våken med kaffe og iPad etter en god
nattts søvn...

I går var jeg på Tenerife en svipptur. Ja det kjentes
nesten sånn ut selv om flytiden fra Stavanger var
på 5 timer, returen til Trondheim var på 6 timer og
totaltid på arbeidsdagen blei 13 timer.

I en full Boing med 180 passasjerer og en midtgang
så smal at det nesten kun er lille meg som kan
passere trallen. Men det gjorde ingen ting, for vi hadde
med oss de hyggeligste passasjerene. Både fra Stavanger
og opp til Trondheim. Og ja, jeg hadde også med meg de
nydeligste kollegaene.

Kontrasten på denne typen turer kan være stor både for
oss og passasjerene. Noen ganger kan vi ha med gjester
som er direkte frekke, uoppdragne og usympatiske. De
drikker fra medbrakt alkohol, valser rundt i midtgangen så
vi ikke kommer til å få gjøre vår jobb og kan også være
til sjenanse for medpassasjerer.

Mye av væsken som inntas skal også ut og det skaper
dokøproblematikk....



Bare for å vise dere så kan det noen ganger se slik ut når
våre gjester har forlatt setet.....(dette bilder er altså ikke fra
i går, men tatt av en kollega)


Nå har jeg hatt fire av denne lange typen turer siden
november og heldigvis har kun en vært av den
ubehagelige typen. Jeg er sikker på at våre passasjerer
også setter pris på rolige og behagelige flyreiser.....

Ha en fin dag...... Jeg skal tilbringe størstedelen av min i
vakre Trondheim.....



- Posted using BlogPress from my iPad

14 kommentarer:

  1. Huff, det kan ikke være lett å være i serviceyrket når det oppstår sånt!
    Får håpe du får en koselig dag i Trondheim!
    Klem fra Kristin

    SvarSlett
  2. Ha en hyggelig dag i Trondheim. Jeg har jo mine aner fra denne byen og tror jeg har lyst på en tur dit snart. Er glad i å ta tog jeg og ikke så glad i å fly.
    Dumt er det for jeg ønsker meg jo flere reiser både hit og dit. Heldigvis har jeg aldrig opplevt ubehag av personer på mine flyturer. Liker ikke den turbulensen jeg skjønner du.

    Bente

    SvarSlett
  3. Laaaang jobbdag, 13 timer....godt du har fått deg en god natts søvn.

    Aldri vært i Trondheim, men klart en by jeg gjerne skulle sett, men da sommerstid...hehe

    God jobbuke videre ønskes deg, og uten slike passasjere som ikke vet å oppføre seg...
    rart det der?

    SvarSlett
  4. Åhåi! Det var litt etterlatenskaper der ja! Lange flyturer synes jeg er helt forferdelig kjedelig, da må det nesten være bedre å jobbe i mens, for da går iallefall tiden raskere. Jeg får tilslutt så varme og urolige bein og føler jeg ikke får strekt meg nok ut. Det gjør også til at jeg ikke sover lange stunden heller. Full respekt for den jobben dere gjør!
    Håper du får en koselig dag i Trondheim :)

    SvarSlett
  5. Æææaii...ikke hyggelig å skulle rydde etter slike folk!
    Så hyggelig at du kikket innom meg! Nyt dagen i Trondheim:)

    SvarSlett
  6. Lurer på om de har det slik hjemme også... Dårlig å gå fra noe slikt.

    Ønsker deg en flott jobbuke, med hyggelige passasjerer. :)

    SvarSlett
  7. Får håpe Trondheim viser seg fra sin beste side =)

    SvarSlett
  8. Absolutt best når alle oppfører seg som folk. Trasig når noen vipper over og blir ubrukelig å dele fly med. Skal si du er i farta da.
    Klem

    SvarSlett
  9. Håper du har hatt en fin dag i byen "min" :-)

    SvarSlett
  10. Både flysetene våre og hotellrommene våre er ryddet når vi forlater dem. Skulle bare mangle.

    Vi er også fornøyd når flyturen skjer rolig og greit uten skrik eller skrål verken fra barn eller voksne.

    SvarSlett
  11. ...da hadde du mine foreldre med deg til Tenerife tydeligvis, og de skrytte av en veldig kjekk flyvertinne...som viste seg å være deg..!:)

    SvarSlett
  12. ...da hadde du foreldrene mine med deg til Tenerife tydeligvis..! Og de skrytte av en meget kjekk flyvertinne...som viste seg å være deg da jeg viste bilde av deg her fra bloggen:) innom bloggen din stadig vekk selv om jeg ikke blogger så mye selv lenger. Er på instagram nå, kom der du også! -AW-

    SvarSlett