Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 31. januar 2013

Fransk løksuppe....

smaker fortreffelig en helt vanlig onsdagskveld
sammen med ett glass god rødvin....



Og så enkelt som det er....

4 store løk i skiver
2 ss smør
2 ss olivenolje
2,5 ss hvetemel
1,5 l buljong eller kraft
salt, pepper
4 loffskiver (jeg brukte lavkarbobrød laget av sesamfrø)
50 g revet ost

Stek løk gylden, ha i mel og spe med buljong . Krydre og
småkok i 10 min. Hell suppen i porsjonsskåler og legg
ristet loffeskive på toppen og dryss ost over. Gratiner
i ovnen 10 min ved 250 grader.

Bon appetitt !


- Posted using BlogPress from my iPad

9 kommentarer:

  1. Takk! Denne oppskriften skal jeg prøve.
    Ingun

    SvarSlett
  2. Yummi - mmmmm...så godt !

    Ble sulten nå.....

    SvarSlett
  3. Denne skal vi prøve ikveld.

    SvarSlett
  4. mmm løksuppe, det er godt! Flink du er!

    SvarSlett
  5. dear Fru! I had onion soup for the first time soon after I married my first husband [the ex] and not a fan. See, I can be honest and still be your friend, right? lol

    Thanks for your comment about my snowy city and my snowy state. This snow is not normal. For the past 10 years we have hardly had any snow. Now, TONS!!!! Take care my friend. ♥ Renae

    SvarSlett

  6. 'Løksuppe' synes jeg ikke høres noe godt ut,
    men det SER veldig godt ut faktisk!
    Kanskje dette må på 'må prøve' listen =)

    SvarSlett
  7. Løksuppe inviterer jeg til og med gjester på. Da blir det som oftest noen tårer mens jeg står og renser løken...
    Jeg har alltid timian i løksuppa mi. Timian gir en god snert.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja det hørtes godt ut....timian blir det neste gang jeg lager løksuppe.

      Slett
  8. ååå høres deilig ut! Tusen takk for koselig kommentar fra deg til meg=)

    God helg!

    Klem fra Yvonne

    SvarSlett