Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 21. desember 2012

Juletrefotjakten....

er i gang igjen og det dagen før treet skal tas
inn og pyntes.....

Vi har alltid stort tre, 220cm-240cm, og hver jul
begynner vi for sent å tenke på at vi må anskaffe
oss en mer solid og stabil fot....



Denne fra Born in Sweden er veldig fin...


Denne stjernen er også enkel og grei....





..og denne her fra SMD design ser også stabil og
stødig ut....

Men det er et mysterium for meg å finne utav hvor
man kan få kjøpt noen av disse føttene og som
faktisk har dem tilgjengelig....

Ja, ja..nå har vi jo et helt år til å finne utav det, bare
det ikke går i glemmeboken til neste jul....IGJEN!

- Posted using BlogPress from my iPad

11 kommentarer:

  1. Jeg kjøpte en stjernefot i svart støpejern( tror jeg) hos Åhlens på Kvadrat ifjor. Den er tung og stødig og jeg er kjempefornøyd.
    Hilsen Brynedame

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for tips! Jeg så den var med i en test og der blei det konkludert med at den egnet seg best for små trær... Jeg skal uansett sjekke den ut neste gang jeg er på Åhlens...

      Slett
  2. Treet kommer nok på plass hos deg kan jeg tenke meg. Trodde alt var på sin plass hos deg jeg. Du virker på meg veldig ryddig.
    Vi har en hjemmelaget tung stjerneformet fot.
    Min mann fikk den laget i 1975 til vår første jul sammen. Jeg syner det var grusom stykk dengang. Nå kan jeg ikke tenke meg noen annen fot. Med tiden har den blitt pen også.

    Bente

    SvarSlett
    Svar
    1. ;o)....du har helt rett, Bente.. Mye er på stell her hos oss, men altså ikke juletrefot.

      Slett
  3. Vi hadde den til 3-meters tre ifjor. Så om det er den samme så gikk det i alle fall bra.
    Lykke til!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så godt å høre...jeg var innom Europris i dag og de hadde en blytung og nesten identisk fot. Jeg kjøpte den og det ser lovende ut. Jeg orker ikke dra til Kvadrat nå siste dagen før jul...sikkert et kjempekaos der.

      Igjen, tusen takk for gode råd.

      Slett
  4. Hehe - får håpe foten dere har, holder treet på plass, kos deg med pynting :)

    God helg og GOD JUL, frue !

    SvarSlett
  5. Mange fine! Vi har smijernsfot. Den er fin, men ikkje god. Mannen vil ha ein slik grønn plastfot. Det vil IKKJE eg!!
    God jul til deg!

    SvarSlett
  6. :))..ja, det er jo en tradisjon det også:)
    Ønsker deg og dine ei riktig god jul!!
    Juleklem fra mæ;)

    SvarSlett
  7. Lykke til i jakten på den juletrefot :)
    Min er stygg, grønn og i plast, men bearbeider min bedre halvdel til å finne en annen...
    Har en liten give away hos meg om du ønsker å delta.
    Ønsker deg en herlig jul :)

    Klem

    SvarSlett