Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 30. desember 2012

Julens lektyre.....


Jeg har hatt min høstferie i den kjekke førjulstiden og
i julen. Det har gitt meg mange fine stunder med fyr i
peisen, tente stearinlys og god lektyre....

Tre bøker har jeg lest..




Tirsdagsdamene er historien om fem veldig ulike venninner som
drar på pilegrimsvandring. Boken er en lettlest, velskrevet og
underholdende feelgood-roman....




Dehlis vakreste hender forteller om svenske, femti og noe
skilte Göran som tror han er en kul type på reklamebyrået
helt til han mister jobben. Han blir med kameraten Erik, som
jobber som reiseleder, på en av hans turer til India. Göran
blir skrekkslagen av møtet med landet. Det er en fornøyelse
å følge ham i Dehli.....




De udødelige..... En dypere og litt fyldigere roman enn de to andre.

Her møter vi tre generasjoner. Besteforeldre, foreldre og voksne
barn. Alle strever på sitt vis for å få hverdagen til å fungere på
best mulig måte. Besteforeldre som må flytte på sykehjem, foreldre
som skal ta vare på seg selv, sine gamle foreldere og sine voksne
barn som ikke får det helt til i livet....

Ketil Bjørnstad skriver veldig godt og jeg ble lett dradd med
inn i boken og livet til disse menneskene.....


- Posted using BlogPress from my iPad

9 kommentarer:

  1. Tirsdagsdamene har jeg hatt på "skal lese lista" mi lenge. Den høres veldig fin ut.

    Klem Vivi

    SvarSlett
  2. Tirsdagsdamene har jeg og lest :)En skikkeig feel good bok. De to andre var ukjente for meg, takk for tips :)
    Ønsker deg et herlig 2013!

    Klem

    SvarSlett
  3. Har tenkt å lese De udødelige i januar, og så har jeg bestilt den siste boka til Bjørnstad fra Bokklubben. Den ser ut til å være bra. Ha et godt nytt år! Håper du får et godt bokår!

    SvarSlett
  4. Koselig å sitte foran peisen og kose seg med en bok:-) Høres ut som 3 interessante bøker. Ønsker deg et godt nytt år! Klem Marianne

    SvarSlett
  5. heia --- eg har enda ikkje hatt tid til å lese litt i jula.
    men berre vendt ;)

    titt innom her - http://kleivasida.blogspot.no/
    - så får du se strikkeplassen min - nesten heilt luktfritt for kuer og kuskit ;)

    smil - monika
    ps... kva kan eg ha med meg av handarbeid på eit fly til amerika mon tro ?

    SvarSlett
  6. Jeg hadde også ferie før jul, men jeg satt bare og kopte. Og dilla på data. Snakk om å tulle vekk tida. Neste gang skal jeg ha mer peis og bøker, definitivt! Takk for lesetips! Og godt nytt år!

    SvarSlett
  7. Skjønner du har kost deg masse;)
    Ha en god overgang til det nye året; et godt nytt år til deg og dine, klem fra mæ;)

    SvarSlett
  8. Takk for gode boktips.
    I jula har det blitt lite lesing med meg, får ta det igjen på nyåret ;)
    Eg ynskjer deg ei fin nyårsfeiring !

    SvarSlett
  9. Tirsdagsdamene er kjempekoselig ja :-) Ketil Bjørnstad står fremdeles ulest i bokhylla... Akkurat nå holder jeg på med "Mandelen" som du anbefalte tidligere. Kjempefin bok, så takk for tipset!
    Nå fikk jeg nok en bok på leselisten ;-)

    Ha en super nyttårsfeiring, og et godt nytt år!!

    Tove

    SvarSlett