Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

søndag 2. desember 2012

Jeg er litt lei....

av jobbehelger akkurat nå...




Jeg har jobbehelg, igjen! og er hjemom en
tur. Tålmodige Mannen serverer kaffe på sengen, koselig
frokost og vi tenner adventslysene på formiddagen før
jobben kaller igjen i dag.

Jeg var på Kanariøyene for tredje helg på rad i går.Vi hadde
en flott gjeng passasjerer både ned og hjem igjen. 180
hver vei og arbeidsdagen blei kjempefin, men laaaang.
13,5 timer og det er slitsomt.

Vi hadde med oss et ektepar, godt over 90 år, og de
hadde vært gift i 70 år....Tenk det, sammen så lenge
og fortsatt så "friske" at de drar til Kanariøyene på ferie.

Imponerende, rett og slett!



- Posted using BlogPress from my iPad

8 kommentarer:

  1. Oh wow det var sprekt av de to :) Herlig!!! Sånt gjør meg glad :)

    Ja du får hvile godt mellom slagene. Godt du har en som pusler med deg hjemme og gir deg kaffe, det fortjener du :)

    SvarSlett
  2. Herlig å se spreke gamle som nyter livet ♥
    Skjønner du er lei jobbehelger, håper du har noen frihelger foran deg :)

    SvarSlett
  3. Jobbhelger tapper energi, uansett om man elsker jobben sin. For mange år siden på en flytur til Pisa satt det to damer bak meg. De var vakre, rake i ryggen og koste seg med vinen sin. Jeg begynte å snakke med ho ene, og det viste seg at damene var 90 og 91 år gamle og de skulle på vinsmakingskurs. De var venninner og hadde reist sammen i mange år, og jeg tenker på dem - ofte!

    SvarSlett
  4. Skjønner du blir lei...godt det er hyggelig passasjerer som det eldre ektparet..))

    Håper det er din tur til litt fri snart.:))

    SvarSlett
  5. Håper du nå får 3 helger fritt framover da :) Hyggelig historie om det eldre ekteparet på tur ♥ Ønsker deg en fin advendtstid :)

    SvarSlett
  6. Forstår deg SÅ godt, fru T.
    Etter å ha lest og hørt om din helgeturnus, har jeg sagt at jeg aldri mer skal klage over min helgejobbing, hver 6.helg. Forstår jo det er peanuts i forhold til deg.
    Tenker det må være andre sider med din jobb som må være attraktivt ifht til min, siden du har holdt ut så lenge under slike betingelser. Lønna kanskje?
    Godt du har en tålmodig ektemann.

    SvarSlett
  7. Jeg skjønner deg så godt, jeg satt helgefri utrolig høyt da jeg jobbet. Utrolig at du holder ut, men skjønner at du nok har andre ting som gjør at du holder ut.

    Herlig med det gamle paret!

    Ha en fin adventstid!

    SvarSlett
  8. Så koselig med ekstra omsorg når du kommer hjem :)

    Og romantisk med paret på 90 - tenke seg til - imponerende og noe man bare kan håpe på selv :)

    Ha en finfin dag og advent!

    Klem fra Tove

    SvarSlett