Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 3. desember 2012

Hjemmelaget marsipan.....

er mye enklere å lage enn du tror.....




Jeg bruker å lage den som konfekt slik som denne fra
i fjor.




Jeg har skollet mandlene foreløpig og de ligger til
tørk noen dager før de males. Har du lyst å prøve
min oppskrift så finner du den her

For å variere marsipanen litt blander jeg i noen biter inn
opphakket fiken, litt cognac i noen, andre med litt madeira
osv...

I tillegg bruker jeg å dyppe aprikoser i mørk sjokolade
og å fylle dadler med marsipan.....

Hjemmelaget konfekt er alltid en hit!



- Posted using BlogPress from my iPad

12 kommentarer:

  1. Livet i England er stort sett billigere enn i Norge pa de fleste omrader, men ikke nar det gjelder MANDLER! Aner ikke hvorfor det er dyrt eller hvorfor de kun selges i sma pakker som ikke monner i det hele tatt til nordiske juleforberedelser! Har allikevel funnet ut at om man gar i pakistanske eller indiske butikker sa kan man finne store forpakninger til en grei pris, men man far dem ikke i los vekt eller sa rimelig som i Norge ...

    Vel, pytt, pytt. Det horer jo med a lage konfekt til jul! :-)

    SvarSlett
  2. Hmm... merkelig. Jeg kjøpte mine på Obs i løs vekt til 39 kr kiloen. Det var så billig at jeg tror de må ha vært feilpriset...

    SvarSlett
  3. Fru! guess what? I don't like marzipan, but i eat almonds every day. now how can that be? i tried almond milk once and had to literally spit it down the drain, because of the strong marzipan taste it had. i know, i'm odd.

    i broke my camera, accidentally. but now it seemed intentional almost. now I am mad at it for being dead. (4 stages of grief going on) LOL.

    Santa better help me out on this. (hug)

    SvarSlett
  4. Hm, ser så lekkert ut, fru T.
    Har laget marsipan, men det er lenge siden. Kanskje jeg skulle prøve meg igjen i år? Enig i at det alltid er en hit. Spesielt å blande marsipan og nougat. Min favoritt.

    SvarSlett
  5. Helt enig. Hjemmelaget marsipan er best.

    SvarSlett
  6. Gikk på linken, og dette så godt ut!
    Kos deg i adventstida, klemmings;)

    SvarSlett
  7. Mmmmm, deilig. Så flink du er! =)

    SvarSlett
  8. HEKLETEPPE ( innlegg 21.mai)
    Hvilken størelse på heklenål bruker du?

    Hilsen Solveig

    SvarSlett
    Svar
    1. Husker ikke helt jeg, men tror det var 3,5 eller 4....

      Slett
  9. Eg likar ikkje marsipan, men kanskje er den heimelaga så god at eg likar den..

    SvarSlett
  10. Teppet ditt vår veldig fint.
    Glemte å spørre om du hekler med dobbelt eller enkel tråd

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei. Teppet er heklet med enkel tråd og de fleste fargene er tykkelse Peer Gynt, Safir osv...

      Slett