Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

fredag 28. desember 2012

Familien mus....

de bor fortsatt i juletreet vårt....



Men, musemor med lilla kjole er plutselig borte vekk!!!!!!

I nærmere 30 år har disse musene bodd i juletreet vårt,
men plutselig er altså musemor sporløst forsvunnet. Vi har
saumfart huset høyt og lavt uten resultat.

Slutten på musevisa blei at jeg måtte lage en stemor
nå i julen, hun med blå kjole.

Håper hun er snill.....



- Posted using BlogPress from my iPad

11 kommentarer:

  1. Men hun er sikkert en veldig veldig veldig snill stemor.
    Jeg velger å tro det ;)

    fortsatt god jul

    (og jeg har holdt meg frisk! er på jobb i skrivende stund ... )

    SvarSlett
  2. ups... har ho kansje reist til syden ein tur --- håper den finner vegen heim att ...

    flotte mus du har - her bor dei i fjøsen
    god jul - smil - monika

    SvarSlett
  3. Det var en koselig familie å ha på besøk i jula :)I mitt tre har det siden jeg var liten, bodd en engel.Fortsatt fine dager ønskes deg :)

    SvarSlett
  4. Åååå, så fin musefamilie! Musemor har nok bare tatt seg en liten husmorferie, velger å tro at hun dukker opp igjen! Men den muse-stemora er sikkert ingen dårlig stedfortreder- ho ser veldig snill ut!
    Fortsatt god jul til deg og dine! :-)

    SvarSlett
  5. Kjempefine:)
    Disse har jeg veldig lyst til å prøve å lage.
    lurer på hvordan du har laget dem, har du heklet eller strikket dem.
    Kansje du har oppskrift på hvordan du lager dem.

    SvarSlett
    Svar
    1. Vet du, jeg har ingen oppskrift lenger. De er heklet og den nye blei til av å se på de gamle. De er heklet veldig fast og med heklenål nr 1,5. Oppskriften fant jeg i KK for sikkert 25-30 år siden.

      Det er bare å prøve seg frem og ingen er helt like. Det har også sin sjarme..

      Lykke til!

      Slett
  6. Fin gjeng!
    Trur kanskje at musemor i lilla har blitt med fjorårets tre ut av stua. På våren, ved vårrydding i hagen, har eg opplevd å finne julepynt på det utkasta juletreet

    SvarSlett
  7. Artig og flott musefamilie.
    Rart mora er vekk, ho har kanskje berre gøymt seg bak noko anna, kviler seg..
    Kjekt å ha tradisjonar i jula.

    SvarSlett
  8. Kanskje Førstemusemora skulle repareres, eller trengte ny kjole og derfor blitt lagt ett sted man har nål og tråd.. (Nisser her i heimen har nemlig dukket opp (etter endevending og fresing av bannskap) ureparert og/eller uten nye klær, i fiksereparereskalfånyttposekurven.. aj aj aj... ;o)

    Hilsen Line i Oslo

    SvarSlett
  9. Så artig at dere har hatt denne fine musefamilien så mange år.
    Håper musemor dukker opp igjen.

    Lisbeth ;O)

    SvarSlett
  10. For en bedårende liten musefamilie, og at de "bor" i juletreet hvert år, herlig :)

    Nå vet jeg jo at lilla musamor kom til rette !

    SvarSlett