Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

torsdag 22. november 2012

Mandelen.....

er Marokkansk versjon av Fifty Shades of Grey....





Denne romanen tar oss med til Tanger og til landsbyen
Imchouk der vi opplever en medrivende skildring av en
muslimsk kvinnes erotiske liv. Den har et godt språk og
er en fascinerende beretning....

Jeg har ikke lest Fifty Shades of Grey, men utfra det
jeg har hørt, så har denne boken en mye større litterær
dybde...

- Posted using BlogPress from my iPad

10 kommentarer:

  1. Tusen takk for tipset :-) Har hatt lyst å lese denne en stund, og nå skal jeg jammen meg gjøre det :-D Må bare bli ferdig med "Barnepiken" først...
    Har forresten lest "Fifty Shades" - mest for å finne ut hva alt oppstyret rundt bøkene handlet om ;-)Men, jeg syntes bøkene rett og slett var elendige... Tynn handling og dårlig språk... Ikke noe som er verdt å kaste bort tid på, når det finnes så uendelig mange andre gode bøker :-D

    Ha en flott dag videre!

    Tove
    http://sjelemat.blogspot.no/

    SvarSlett
  2. Har forresten Ketil Bjørnstad boken du leser nå, også stående ulest i bokhyllen ;-) Vil gjerne ha en liten rapport om hva du synes om den også når du er ferdig :-)

    Tove
    http://sjelemat.blogspot.no/

    SvarSlett
  3. Jeg skal ikke lese fifty shades, uff. jeg mister helt lysten til å lese når det blir såå snakkis av det. jeg går mot strømmen...

    Barnepiken som Mat for sjelen over her skriver om har jeg lest og jeg elsket den!!! Er ikke helt sikker på om jeg skal se filmen da, men ... vi får vel se :)

    SvarSlett
  4. Etter overskriften på dette innlegget ditt trodde jeg du snakket om mandelen i julegrøten!
    Men vi har et uttrykk her på Østlandet som heter "Å være heit på grøten", så da passer vel kanskje boktittelen allikevel? ;)

    SvarSlett
  5. Jeg leste Fifty Shades for a se hva alt braket var om... det holdt med den forste boken. Darlig, lite variert sprak, tynn historie og rett og slett kjedelig! Kanskje Mandelen er bedre?

    Jeg trodde ogsa vi skulle fa en ny oppskrift av deg :-)))

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, Mandelen var en god bok som jeg anbefaler om en har lyst å lese en erotisk roman.

      Slett
  6. Jeg trodde du hadde skolda ferdig mandelen som skulle være i riskremen til jul... jøss, så tidlig ute tenkte jeg :)
    Fifty shades har jeg ikke tenkt å lese, men takk for tips om Mandel-bok :)

    SvarSlett
  7. Takk for tipset! Får sette den på listen min :)

    SvarSlett
  8. Huff..jeg leser for lite..men tusen takk for svar på duskespørsmål:))
    Ha en god ferd mot helg, klem;)

    SvarSlett
  9. Denne står høyt på lese og ønskelisten - takk for omtalen. :-) Forsto fort at medaljens bakside i din jobb ville vise seg. Håper endringer er levelige.

    SvarSlett