Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

mandag 5. november 2012

Georginer....

Jeg har tatt opp mine tre georginer som
stor i full blomst da jeg kjøpte dem i sommer....




Jeg har planer om å få dem til å glede oss med
sine uendelig vakre blomster til neste sommer
også....

Jeg har aldri hatt georginer før, så hva gjør jeg nå?

Hmmm...kanskje jeg ikke skulle ha spylt bort jorda..

...ehh..jeg kan jo alltids Google...



- Posted using BlogPress from my iPad

8 kommentarer:

  1. Don't we just love Google. I have taught my self almost everything about blogging and site construction just by Googling it. You have reminded me I must get my daff bulbs in the ground by wednesday. thank you.

    SvarSlett
  2. Anna-Marie
    Lykke til med georginene. Jeg har alltid kastet mine. Spennende og høre om du får de til og blomstre igjen.
    Ser at du den 30. okotber nyter en kopp te med levende lys i bakgrunn.Du har så nydelige lysestaker i bakgrunn. Er det mulig og få kjøpt slik?

    SvarSlett
    Svar
    1. Lysestakene er fra Georg Jensen og de er sikkert i salg enda....jeg har hatt mine i flere år.

      Slett
  3. Her må jeg melde pass...
    håper du finner ut av det! :-)

    SvarSlett
  4. Anna-Marie
    Tusen takk for at du svarte meg. Skal se om jeg får tak i slike.

    SvarSlett
  5. Eg hadde georgineknollar i mange år til dei fraus ute. Eg oppbevarte dei i ei kald kjellarbod innpakka i avispapir. Ein kan ha dei i sand også. Eg tenkte dei kunne behandlast som poteter. Det gjekk fint. Om våren fekk dei små spiar att. Lykke til!

    SvarSlett
  6. Hadde trodd samme som pelargoner, prøv å oppbevar dem i en tørr, kjølig kjeller...ehh....men om dette er fasit svaret, neppe... GOOD LUCK :)

    SvarSlett
  7. Georginene må oppbevares kaldt men frostfritt. Det kommer små skudd til våren, da kan du dele knoll-klumpen din, bare husk å ha med skudd på alle knollene..
    Lykke til! Georgine er ein av di fineste blomane eg veit :) Minner meg om bestemor.. Heile hagen full :)

    Klem

    SvarSlett