Velkommen inn i min verden

En blogg om trivialiteter og hverdagsliv......

tirsdag 20. november 2012

Freden har senket seg.....

etter alle urolighetene rundt SAS den siste tiden....


Og jeg kjenner på at det er noe tåkete og litt diffust
uti der et sted....

Jeg har fortsatt jobb og ikke minst håper jeg at vi
fortsatt har passasjerer som skal holde oss i sving
en stund til.

Det skal bli en utfordring med enda mindre helgefri,
en frihelg i måneden og den starter kl 18 fredag og
varer til 06.00 mandag, 47,5 timers arbeidsuke med
skiftarbeid, uten skifttillegg, og som kan utvides til 60
timer ved forsinkelser. Førtidspensjon er borte. Nå er
pensjons alderen satt til 67 år og jeg tror ikke det er
mange 60-67 åringer som klarer det. Før var pensjons-
alderen 60 år, noe som jeg personlig syntes var greit.

Nå må jeg senke skuldrene og bruke litt tid på å se
hvilke alternativer jeg har i min alder. Jeg kjenner på
at jeg ikke kan ha den type jobb til jeg blir 67 og det
ønsker ganske sikkert ikke selskapet heller og skyver
problemet over på den ansatte.

Ha en fin ettermiddag og kveld.


- Posted using BlogPress from my iPad

15 kommentarer:

  1. Skulle ikkje tru at det går an å la sine tilsette ha slike arbeidsvilkår.
    Det er rovdrift.
    Er der ein skjult agenda bak, at dokke skal seie opp ?
    Her brukar me SAS, alltid. Mannen min reiser kvar veke og kan ikkje tenkje seg noko anna selskap. Men det er vel lite hjelp i det..

    Eg ynskjer deg godt mot og titting i stillingsannonser. Det fins heilt sikkert nye, gode utfordringar der ute.
    Helsing Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Har tenkt mye pa deg i disse dagene og har lest hva som star i nettavisene. Hores ganske horribelt ut, ja. Den jobben er nok ikke bare bare for alle nar de begynner a komme opp i arene, nei. Det var forste tanken min da jeg forst horte om problemene. Vel, godt at skuldrene er senket. Sa far du heller se deg om ifall det skulle vaere noe annet som frister mere. Na vet du hva du har a forholde deg til, i alle fall.

    SvarSlett
  3. Anna-Marie
    Ikke så greit og få dårlige vilkår på sin arbeidplass.Synd det skal gå slik på en arbeidsplass hvor man trives.
    Husker du at jeg var interessert i lysestake fra Georg Jensen. Nå har jeg kjøpt en, men det er til kubbelys. Ellers er den lik din.
    Takk for hjelpa til deg.

    SvarSlett
  4. Uff av meg...det er jammen noen kjedelige dager dere har vært igjennom.
    Skjønner godt at mange er både frustrert og oppgitt.
    Blir spennende å se om denne snuoperasjonen kan få selskapet på rett kjøl.De ansatte har i hvertfall bidratt med sitt!
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  5. Litt av en tøff utfordring dere får.
    Har satt jeg og var bekymret over at bilettene jeg har kjøpt, for å dra på kosetur til London gikk i vasken.
    Det er jo ingenting, men jeg synes synd på deg. Jeg har nemmelig begynt nedtellingen til 62, og ser det som noe fantastisk(jeg liker meg i jobben, som lærer). Det er friheten jeg ønsker.
    Håper du kan finne deg en annen jobb!

    SvarSlett
  6. Ja, det har vært noen forferdelige dager...
    Akkurat nå er vi glad for at jobben er sikret.
    Men det koster så det svir.

    Så får det bli opptil den enkelte
    om de syns det er verdt det!
    Har i hvertfall fått litt tid til å finne noe annet, om det blir alternativet...

    SvarSlett
  7. Tøffe arbeidsvilkår, ja!
    Skjønar godt at du er i tvil.

    SvarSlett
  8. Hei, har tidligere arbeidet 22 år i Braathens, noen år i SAS, valgte å slutte for noen år siden, og gikk over til helt annen type arbeid.
    Når noen dører blir stengt for oss, kan vi velge å lete etter de som står åpne, noen ganger
    fører de til et bedre sted å være :-)
    Lykke til med hva du enn velger..., har kost
    meg med bloggen din, fulgt litt med på dine reiser og mimret litt tilbake, samt gode tips om bøker, filmer osv. Takk for at du deler av dine erfaringer :-)

    SvarSlett
  9. Det var noen grusomme betingelser dere tydeligvis har vært tvunget til å gå med på.
    hvor er vernet om arbeidstakerne i dette her???

    jeg er sjokkert!

    SvarSlett
  10. Huff, det var ikke noen fine betingelser dere måtte godta, skjønner godt du er fortvilet.
    Takk for hilsen inne hos mæ, det spørs om ikke det er den boka æ har bestilt gjennom han mannen på el kjøp.

    Hilsen Lisbeth ;)

    SvarSlett
  11. Jeg skal forsøke aldri mer klage over min jobbehelg hver 6.helg. Spesielt ikke etter å ha lest om SAS´ betingelser. Grøss!
    Forstår godt du tenker alternativer. Tvi tvi! Kan jo by på nye muligheter vet du.

    SvarSlett
  12. Trøsten er - leeeenge til du fyller 67 !!

    Jeg tenker du sikkert har noe annet i kikkerten innen da....og kanskje innen SAS, en annen stilling ?

    Muligheter kommer alltid - man må bare våge å ta de !!

    SvarSlett
  13. Må ha vært noen slitsomme dager... du får prøve å ikke tenke for langt fram i tid. Veien blir til mens man går :)
    Klem til deg

    SvarSlett
  14. Passasjerer vil dere nok alltid ha, men skjønner at det kan bli tøffe tak for dere arbeidere. Håper ting går seg til etterhvert. Du får roe ned litt nå, og så se hva fremtiden bringer deg.

    Klem!

    SvarSlett